به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام عباس دارویی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نیروهای عربستانی احترام زیادی برای کاروان‌های ایرانی قائل بودند و برنامه ها و مناسک در کمال آرامش و در بستر فرهنگی برگزار شد.
وی تصریح کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران حج و بعثه نیز قوانین و ضوابط تهیه شده را به خوبی مدیریت و اجرا کردند.
به گفته وی؛ در بخش های مختلف ماموران سعودی و سربازان آنها با حجاج ایرانی با احترام برخورد کرده و در صورت لزوم کمک می کردند.
حجت الاسلام دارویی، هدف از برگزاری آئین ها و مناسک حج را ابعاد معنوی و اجتماعی آن بیان کرد و افزود: با وجود سمپاشی هایی که قبل ازحج انجام شده بود اما زائرین ایرانی امسال مناسک حج را به آرامی و بدون حاشیه برگزار کردند.
امسال حدود 7 هزار گلستانی به حج اعزام شدند که بازگشت آنان به کشور در حال انجام است.

**ساماندهی 140 مبلغ برای اربعین
مسئول دفتر بعثه مقام معظم هبری در حج و زیارت گلستان از شناسائی و ساماندهی 140 مبلغ و مبلغه (100 مرد و 40 زن) برای ایام اربعین نیز خبر داد و گفت: این افراد در واقع انجام امور فرهنگی را برعهده دارند.
وی اینکه دفتر بعثه مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان است و دارای 17 زیر مجموعه می باشد، افزود: کتابچه راهنمای زائران چاپ شده و بین زائران و مدیران کاروان ها توزیع می شود.
وی اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته برنامه زیارت به نیابت شهداء اجرا می ‌شود و هر گلستانی به نیابت یکی از چهار هزار شهید استان در این راهپیمائی عظیم شرکت خواهد کرد.
به گفته وی؛ وحدت، هماهنگی با ائمه جمعه و جماعات و تبیین پیام قیام عاشورا از اهداف ویژه اقدامات این کمیته است.
حجت الاسلام دارویی گفت: هر کشوری قوانین و مقررات، فرهنگ و سنت‌ های خاص خود را دارد و تقاضای ما از زائران این بوده که به توصیه‌ ها و تاکیدهای مسئولان کشوری به هنگام اعزام به عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین توجه ویژه داشته باشند.
وی عنوان کرد: برای اعزام زائر به عراق هیچ محدودیتی وجود ندارد و زائران همانند سال گذشته با طی مراحل و پیگیری از طریق حج و زیارت می ‌توانند به کربلا اعزام شوند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.