به گزارش ایرنا و براساس اعلام روز یکشنبه دفتر امام جمعه گرگان؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان اظهار کرد: اگر هدف دانشجو این باشد که حرف نو بزند، آن ارزشمند است.
امام جمعه گرگان ادامه داد: در حوزه هم همین است و باید با انگیزه خود به حوزه علمیه آمده باشید و با علوم انسانی با مکتب اهل بیت (ع) آشنا شده و با تهذیب و خودسازی یکی از سربازان امام زمان (عج) باشیم.
نماینده مردم گلستان درمجلس خبرگان رهبری افزود: جوان هایی که به دانشگاه می روند هر کدام در رشته ای درس می خوانند، باید زحمت کشیده و سعی کنند که بهترین دانشجوی این رشته بوده و در پی مدرک گرفتن صرف نباشد.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه هدف اصلی حوزه های علمیه تهذیب نفس و تداوم راه خاندان پیامبر مکرم (ص) است، حضور طلاب جوان را برای آینده اسلام امیدوار کننده دانست و گفت: آینده مکتب اهل بیت (ع) با وجود جوانانی مانند شما که برای خدمت آمده اید، روشن است.
امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه هدف از حوزه روضه خوانی و مداحی نیست، بیان کرد: هدف این بوده طلبه ای که به عنوان سرباز امام زمان(عج) متعهد می شود که چند سالی درس بخواند و آگاه شود، با این علم و دانش و اخلاق و تهذیب نفس؛ مروج و مبلغ راه اهل بیت (ع) بوده و در این مسیر خدمت کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان؛ کار طلبه ها و فلسفه وجودی حوزه های علمیه را علم آموزی و فراگیری فقه، اصول و فلسفه عنوان کرد و گفت: این موارد را برای شناخت بیشتر دین یاد گرفته و باید به مردم نیز منتقل کنیم.
آیت الله نورمفیدی؛ فرق طلاب با سایر رشته های تحصیلی را انسان سازی در حوزه های علمیه اعلام کرد و افزود: پزشک جسم را درمان می کند ولی طلبه باید با رفتار خود روح و شخصیت انسان را بسازد.
امام جمعه گرگان؛ جوعلمی و تهذیبی مدرسه را در تربیت طلاب موثر دانست و گفت: به همه مسئولان و طلاب تاکید می کنم که فضای مدرسه باید علمی بوده و جدیت در بین طلبه ها دیده شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با ابراز نگرانی از اینکه جامعه از اخلاق دور شده است، تصریح کرد: دشمن سعی دارد به اخلاقیات جامعه آسیب وارد کند.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.