حسین اسد بیگی عصر روز سه شنبه در حاشیه افتتاح مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان مینودشت در شرق استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در قالب برنامه ششم توسعه کشور و در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت بوده و تاکنون حدود 40 مرکز راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه بقیه مراکز نیز بتدریج و در طول سال راه اندازی می شوند، ابراز داشت: اعتبارات تخصیص یافته صرف خرید خودرو ون مخصوص، تهیه ساختمان و مناسب سازی آنها، تجهیزات مورد نیاز مراکز مداخله در بحران ونیز پرداخت حقوق کارکنان مراکز می شود.
رئیس ستاد فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برخی آمار کذب در خصوص میزان بالای خودکشی در کشور در فضای مجازی که بعضا رتبه ایران در این خصوص را دوم جهان نیز اعلام کرده اند، گفت : بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، ایران در رتبه 108 خودکشی در جهان قرار دارد.
دکتر اسدبیگی گفت: رتبه نخست در این زمینه متعلق به کشور هند با بیش از 250 هزار خودکشی و رتبه دوم نیز از آن کشور چین با حدود 200 هزار مورد خودکشی منجر به فوت در سال است.
وی خاطرنشان کرد: در ایران تنها 4400 خودکشی منجر به فوت در سال 95 به ثبت رسیده است.
سدبیگی با تشریح فعالیت های مراکز اورژانس اجتماعی در خصوص خدمات مشاوره به کسانی که اقدام به خودکشی کرده اند، گفت: در سال گذشته 5400 نفر از افرادی که اقدام به خودکشی کرده بودند، از خدمات مشاوره ای مراکز اورژانس در کشور استفاده کرده اند که حدود یک هزار نفر بیشتر از آمار سال 94 است.
به گزارش ایرنا، مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان مینودشت در طبقه همکف اداره بهزیستی این شهرستان راه اندازی شد که به گفته رئیس اداره بهزیستی این شهرستان برای تجهیز و آماده سازی آن حدود 50 میلیون ریال هزینه شده است.
لیلا سادات مهاجر گفت: در این مرکز سه نفر شامل روانشناس، مددکار و راننده کار خدمات رسانی به را برعهده دارند.
شهرستان مینودشت با حدود 80 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.