علی نظری روز شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: 31 تیرماه سال قبل مقدار آب ذخیره شده در سدهای استان 164 میلیون مترمکعب بوده است.
به گفته وی؛ در استان گلستان 14 سد مخزنی با ظرفیت 300 میلیون مترمکعب آب وجود دارد که طبق گزارش های دریافت شده کاهش آب پشت سدهای دانشمند، بوستان، گلستان، دستغیب، کوثر و وشمگیر بیشتر است.
وی در خصوص وضعیت بارندگی در استان نیز گفت که در سال آبی جاری ( مهر95 تاکنون) 375 میلیمتر بارندگی در ایستگاه های باران سنجی این شرکت ثبت شده است که این رقم 33 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و 13.5 درصد در مقایسه با دوره درازمدت کاهش دارد.
مهندس نظری اضافه کرد که در چهار ماه امسال 119.7 میلیمتر بارندگی در ایستگاه های باران سنجی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از 35 درصد کاهش برخوردار است.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب منابع آبی، از هم استانی ها به ویژه کشاورزان درخواست کرد که به توصیه های کارشناسان شرکت آب منطقه ای و جهادکشاورزی در خصوص نوع زراعت فصل تابستان توجه وعمل کنند تا آسیب های بحران کم آبی کمتر شود.
استان یک میلیون و 869 هزار نفری گلستان در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد ساکنان آن برپایه کشاورزی و دامپروری استوار است.
این استان چندین سال است که به دلیل کمبود نزولات جوی و کم توجهی بخش خانگی وکشاورزی به مصرف بهینه با چالش و بحران کمبود آب وخشکسالی مواجه شده است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.