علی حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کمک به طرح اکرام و محسنین کمیته امداد گنبدکاووس توسط یک هزارو 762 حامی صورت می گیرد.
وی گفت: هم اکنون کمیته امداد منطقه 2 گنبدکاووس تعداد 507 یتیم و 194 نفر از فرزندان خانوارهای نیازمند شامل مددجویان اداره زندان، از کار افتادگان و بدسرپرست را با عنوان محسنین، تحت پوشش دارد.
حسنی با قدردانی از کمک های حامیان و خیرین به طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد، اضافه کرد: این افراد تنها در ایام ماه مبارک رمضان حدود چهار میلیارد و 750 میلیون ریال در قالب نقدی، کمک کالایی و توزیع غذای گرم کمک کردند.
وی تصریح کرد: با کمک های خیرین و حامیان، اکنون میانگین درآمد ماهانه هر نفر از ایتام و محسنین از 430 هزار ریال در ماه به 630 هزار ریال افزایش یافته است که هنوز با میانگین کشوری فاصله زیادی وجود دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه 2 گنبدکاووس یادآور شد: میانگین درآمد ایتام و طرح محسنین در کشور که براساس شهر تهران محاسبه می شود، دو میلیون ریال در ماه است که اگر نیمی از این درآمد را برای شهرستان ها در نظر بگیریم، هنوز با این رقم فاصله داریم.
حسنی، میزان کمک نقدی هر حامی به طرح ایتام و محسنین را در ماه 300 هزار ریال اعلام کرد و گفت: با توجه به بضاعت مالی افراد در این طرح، بعضا حامیانی هم هستند که کمتر از این مبلغ را به حساب ایتام و محسنین واریز می کنند.
وی، افزایش تعداد حامیان طرح اکرام و محسنین را برای افزایش درآمد این افراد مهم دانست و از علاقه مندان به مشارکت در این طرح خداپسندانه خواست با مراجعه حضوری و یا تماس با تلفن 33380516 اطلاعات و مشاوره لازم را دریافت نمایند.
به گزارش ایرنا، باتوجه به وسعت شهرستان گنبدکاووس و تعداد مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، این نهاد از آذر ماه 95 به دو شعبه مستقل درقالب منطقه 1 و 2 تقسیم شد.
هم اکنون شعبه منطقه 2 این شهرستان چهار هزار و 563 خانوار با جمعیت تقریبی هشت هزارو 500 نفر از اهالی دو دهستان فجر و آق آباد و بخش داشلی برون و نیز قسمت شرق شهر گنبدکاووس را تحت پوشش دارد.
/3039//1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.