به گزارش روز یکشنبه ایرنا عبدالرضا چراغعلی در نخستین نشست سازمان‎های مردم نهاد بندرترکمن، کردکوی و بندرگز درسالن جهاد کشاورزی کردکوی بدون بیان آماری در خصوص تعداد این تشکل های مردمی ، اظهارداشت: رشد کیفی سازمان‎های مردم ‎نهاد در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: تشکل‎های مردم ‎نهاد به ‎عنوان بازوان اصلی توسعه استان گلستان و کمک به بخش دولتی بوده و فعالیت ها در این حوزه باید به بهبود خدمت به آحاد جامعه و توسعه استان منجر شود.
جراغعلی، برگزاری کارگاه‎های آموزشی با حضور تشکل‎های مردم‎نهاد و افراد متخصص در تصمیم‎گیری‎های اجرایی و کارگروه‎های تخصصی استان گلستان را به‎عنوان یک اصل اعلام کرد و افزود: امید است با ایجاد یک سازمان متمرکز تمامی تشکل‎ها و مردمی که در قالب سازمان‎های مردم‎نهاد خدمت‎رسانی می‎کنند، سازمان‎دهی شده و اقدامات متمرکزشود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه سازمان‎ها و ادارات دولتی مکلف به حمایت از سازمان‎های مردم‎نهاد هستند ،اما این حمایت در سطح کشور از جمله گلستان پُررنگ نیست.
به گفته وی؛ استفاده از تخصص و مشاوره‎های افراد تحصیلکرده و تشکل‎های مردم‎نهاد در حوزه تصمیم‎گیری شهرستانی و استانی نیز باید افزایش یابد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان همچنین گفت که حمایت از سمن ها وظیفه دستگاه های اجرایی بوده و این مسأله تکلیف دولت تدبیر و امید است، از این رو تمامی مدیران دستگاه‎های اجرایی در شهرستان‎ها تکلیف دارند از تشکل‎های مردم‎نهاد حمایت اداری، مالی و پشتیبانی داشته باشند.
هم اینک حدود 60 تشکل مردم نهاد در حوزه جوانان در گلستان فعال است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.