به گزارش خبرنگار ایرنا، فرید براتی سده شنبه شب در مراسم افتتاح چهار پایگاه خدمات اجتماعی و سلامت روان گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی توانمندسازی این محلات و مناطق حاشیه ای شهرها را با مشارکت مردم و معتمدان محل و نیز با همکاری دیگر دستگاه ها و نهادها انجام می دهد.
وی افزود: پایگاه های خدمات اجتماعی با استقرار در محلات آسیب پذیر و محروم شهرها، اقدام به نیازسنجی و احصای مسائل و مشکلات ساکنین آن کرده و سپس بر اساس اولویت بندی و نیز با آموزش های لازم نسبت به توانمندسازی آنان اقدام می کند.
براتی سده اضافه کرد: درکنار پایگاه های خدمات اجتماعی، پایگاه سلامت روان نیز قرار دارد که علاوه بر آموزش های مورد نیاز درحوزه سلامت و ارتقای آن، برخی خدمات سطح یک درمانی را نیز به مردم ارائه می کند.
وی تصریح کرد: هم اکنون درکشور 250 پایگاه خدمات اجتماعی و 350 پایگاه سلامت روان در محلات آسیب پذیر و مناطق حاشیه ای شهرها فعال هستند که از این تعداد 16 پایگاه سلامت روان و 11 پایگاه خدمات اجتماعی در استان گلستان فعال است.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: درصورتی که درمحلات آسیب پذیر و حاشیه ای شهرها، افرادی نیازمند خدمات مشاوره تخصصی حوزه اختلالات روانشاختی باشند، توسط بهزیستی به مراکز تحت پوشش معرفی می شوند.
براتی سده، اجرای طرح فقرزدایی اجتماع محور را از دیگر طرح های سازمان بهزیستی کشور در محلات آسیب پذیر و مناطق محروم اعلام کرد و گفت: در این طرح با همکاری آموزش فنی و حرفه ای، مهارت های شغلی به افراد داده می شود تا با دیگر حمایت ها از جمله پرداخت تسهیلات، زمینه اشتغال آنان بویژه زنان سرپرست خانوار فراهم شود.
به گزارش ایرنا، با حضور این مقام مسئول و مدیرکل بهزیستی گلستان و نیز برخی مسئولان گنبدکاووس، بهره برداری از هشت طرح خدماتی حوزه بهزیستی شامل ' یک مرکز ترک اعتیاد بانوان، سه مرکز مشاوره تخصصی اختلالات روانشناختی، 2 پایگاه خدمات اجتماعی و 2 پایگاه سلامت روان' در این شهرستان با اشتغالزایی 36 نفر به بهره برداری رسید.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.