به گزارش ایرنا گزارش ایرنا درپایان این رقابت ها که با حضور مدیرکل ورزش وجوانان گلستان وجمعی از مسئولان شهرستانی واستانی برگزار شد، نتایج زیربه دست آمد:
درکورس اول مخصوص اسب های سه ساله و صفر تا شش امتیازی، در مسافت هزار متر اسب های عجب شیر با چابکسورای نور محمد بهادر و سردار خان با چابکسورای جواد آچاک و نجات با چابکسواری رامین قهرمانی به مقام اول تا سوم رسیدند.
در کورس دوم مخصوص اسب های 2 ساله مبتدی دو خون اسب سلطان صحرا با چابکسواری نور محمد بهادر و فریدا با چابکسواری پیمان قلر عطا و اسب آی گل با چابکسورای اق اویلی بشگر به مقام های برتر دست یافتند.
در کورس سوم نیز اسب سوخو با چابکسواری اق اویلی بشگر، شهباد با سوارکاری قربان محمد اودک و اسب زیبای گنبد با چابکسواری علیرضا شاه میر به مقام های اول تا سوم رسیدند.
در کورس چهارم این مسابقات سوارکاری آیدینا با سوارکاری ارمین اق اتابای و ایرانیکا با چابکسواری اق اویلی بشگرد و اسب وای وای با سوارکاری نورمحمد بهادر اول تا سوم شدند.
در کورس پنجم نیز اسب مه وش با سوارکاری اق اویلی بشگرد، اسب کینگ آسیا با سوارکاری محمد خوجملی و اسب بازنوش قره بلاغ با سوارکاری پیمان قلرعطا جایگاه های اول تا سوم را کسب کردند.
در کورس ششم اسب اخمو با سوارکاری پیمان قلر عطا و اسب ولاسکو با سوارکاری محمد خوجملی و اسب فرنیاز با سوارکاری ارمین اق اتابای اول تا سوم شدند.
در دور هفتم که مخصوص اسب های سه تا چهار ساله و ده تا چهارده امتیازی دو خون بود، اسب مشکل با سوار کاری قربان محمد اودک و اسب ماه گون با چابکسواری اق اویلی بشگرد و اسب ایل هان با سوارکاری محمد خوجملی مقام های اول تا سوم را بدست آوردند.
در دور هشتم و پایانی نیز اسب رونین سروین با سوارکاری قربان محمد اودک، اسب خان بابا با چابکسواری ارمین اق اتابای و پاریس با سوارکاری پیمان قلر عطا اول تا سوم شدند.
در این هفته از مسابقات اسب های لبخند ، فریناز ؛آزالیسا در دور دوم ،گل آشور در دور سوم و اسب های بای کال و سکرت لاو در دور چهارم ،اسب های اوزان آزملیسا ،گل پرشین ،هاکان در دور ششم و اسب های پرسا ،ابرو ،آی داز در دور هفتم و اسب های فراتون ،شیر یاشار ،یازقوش ،آچلیا در دور هشتم از حضور در مسابقات حذف شدند.
در مجموع از 83 اسب ثبت نام شده 66 اسب در هشت دور با هم به رقابت پرداختند.
در پایان هفته نخست رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست، دو مقام دوم و یک مقام سوم، بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت.
هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه 16 تیرماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان واقع در غرب استان گلستان برگزار می‌شود.
مسابقات کورس تابستانه اسبدوانی هر ساله در بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیاری را به مجموعه‌ سوارکاری این شهر می‌کشاند.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمعلی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.