فریبا شیردل در همشهری نوشت: این در حالی است که پیش از آغاز فصل برداشت محصول، مسئولان اعلام کرده بودند که تمهیدات لازم برای بازگشایی به موقع مراکز خرید و پرداخت بهنگام وجه محصول اندیشیده شده است.

امکان سودجویی برخی افراد
سال گذشته نیز کشاورزان گلستانی همین شرایط را تجربه کرده بودند و بسیاری از آنان مطالبات خود را پس از چندماه چشم انتظاری دریافت کردند. با گلایه‌هایی که کشاورزان در مورد این موضوع دارند، ممکن است عده‌ای سودجو از نارضایتی به وجود آمده و با وعده پرداخت سریع وجه گندم به آنان، سوء‌استفاده کنند.
در این شرایط «‌مختار مهاجر» رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از کشاورزان خواسته است که محصول خود را فقط به مراکز خرید مجاز تحویل دهند.
وی البته به پیگیری‌هایی که برای پرداخت سریع‌تر وجه گندم انجام شده است هم اشاره کرده و وعده داده است، در روزهای آتی مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

پیگیر پرداخت وجه کشاورزان هستیم
در این باره مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان به همشهری گفت: از ابتدای فصل خرید محصول تاکنون بیش از 725 هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل داده شده است.
«‌حمید علیمحمدی» با رد اینکه تأخیر در صدور اطلاعات کشاورزان موجب واریز نشدن وجه محصول شده است، افزود: در همه مراکز،ثبت اطلاعات کشاورزانی که محصول خود را تحویل می‌دهند، به‌صورت روزانه انجام می‌شود و فهرست اسامی آنان نیز به مرور به بانک کشاورزی ارسال می‌شود.
وی بیان کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی هیچ نقشی در پرداخت وجه محصولاتی که خریداری می‌کند از جمله گندم و جو ندارد و فقط وظیفه خرید آنها را دارد. با این حال ما نیز پیگیر پرداخت وجه محصول هستیم، زیرا کشاورزان نسبت به این موضوع گلایه زیادی دارند.

نامعلوم بودن زمان پرداخت طلب کشاورزان
این مسئول گفت: وعده‌هایی برای پرداخت وجه محصولات داده شده، اما زمان دقیق آن مشخص نشده است و با این حال، امیدواریم هرچه سریع‌تر مطالبات گندمکاران پرداخت شود.
به گفته وی، تا پایان خردادماه بیش از 90‌درصد گندم در استان برداشت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون و 200 هزار تن از گندم تولیدی در استان به‌صورت تضمینی خریداری شود.
علیمحمدی با بیان اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی همزمان کار خرید محصول کلزا را هم انجام می‌دهد، گفت: تاکنون بیش از 51 هزار تن محصول از کشاورزان تحویل گرفته شده است. وضعیت پرداخت مطالبات کلزاکاران در استان بهتر است و تاکنون هم 70 تا 80‌درصد وجه محصول به حساب کشاورزان واریز شده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.