به گزارش صبح سه شنبه ایرنا از ارشاد گلستان حجت ‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت اظهارداشت: جشنواره امیدهای جوان هم‌زمان با بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان در بخش غیررقابتی برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری جشنواره امیدهای جوان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف تشویق، تقویت، حمایت و خودباوری نیروهای جوان در حوزه هنرهای نمایشی و به‌منظور نیل به تولید آثار نمایشی ارزشمند برنامه ریزی شده است.
حجت ‌الاسلام فضیلت ضمن اعلام اینکه آثار با موضوع آزاد در جشنواره پذیرفته می‌شود، افزود: اولویت‌های ستاد جشنواره به آثاری است که در راستای موضوعاتی مانند اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛ انعکاس ارزش‌های متعالی در تاریخ انقلاب اسلامی؛ دفاع مقدس و مدافعان حرم تولید شود.
وی ادامه داد: تولید آثار نمایشی با موضوعات اجتماعی مثل تحکیم خانواده، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی و مباحثی مانند ویژگی‌های فرهنگی، اقلیمی، بومی استان و میراث گرانقدر دینی و ملی نیز برای ستاد دارای اهمیت و اولویت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص شرایط حضور آثار در جشنواره گفت: علاقه‌مندان می‌توانند متون نمایشی خود را در سه نسخه تا یکم تیرماه به دفتر انجمن هنرهای نمایشی یا واحد نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه دهند.
به گفته وی؛ اولویت انتخاب با آثار تازه نگارش یافته و با متون نویسندگان بومی و با موضوعات ایرانی است.
وی؛ حداکثر سن کارگردانان متقاضی شرکت در جشنواره امیدهای جوان را ٢٧ سال اعلام کرد و گفت: برای نویسندگان متون شرایط سنی وجود نخواهد داشت اما حداکثر سن در بخش بازیگری ٣٠ سال است.
حجت‌الاسلام فضیلت یادآور شد: اقتباس از نمایشنامه‌های ایرانی منوط به ارائه مجوز از نویسنده یا نماینده قانونی وی است.
وی بابیان این نکته که انتخاب سالن اجرای نمایش‌های شرکت‌کننده با تشخیص دبیرخانه جشنواره است، افزود: زمان اجرای نمایش‌ها حداکثر ٤٥ دقیقه خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: مرحله بازبینی و انتخاب آثار چهارم تا دهم شهریور ماه خواهد بود و جشنواره ٢٣ تا ٢٦ شهریور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.