به گزارش ایرنا آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نمازجمعه این هفته گرگان مرکز استان با بیان اینکه حادثه تروریستی تهران را نمی توان یک حرکت نظامی حساب شده محسوب کرد، اظهار داشت: گرچه در حملات تروریستی در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و یکی از ساختمان های مجلس شورای اسلامی، شماری از هموطنان به شهادت رسیدند ولی نیروهای مسلح نشان دادند که اشراف کامل بر امنیت کشور داشته و مقاوم در برابر تروریست ها ایستاده اند.
نماینده ولی فقیه در گلستان؛ هدف تروریست ها را اعلام موجودیت بیان کرد و افزود: دشمن با بکارگیری نیروهای تکفیری در عراق و سوریه، از سوی نیروهای مردمی این کشورها ضربه خورده است.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه حملات تروریستی در تهران همان روز با حضوربه موقع و مقابله نیروهای امنیتی و نظامی پایان یافت، هشدار داد که دست بردار نبوده و با تبلیغات سعی می کند تا این حادثه را به اصطلاح وسیله و عامل قرار دهد تا میان نیروهای موثر در کشور تفرقه ایجاد کند که خواهش و تذکر من به نیروها این است که هوشیاری را خود را حفظ کرده و انسجام ملی را مستحکم تر کنند.
آیت الله نورمفیدی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده حرکت مشکوک حتما آن را به مراکز امنیتی و انتظامی گزارش کنند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ایران در دنیا به عنوان کشوری امن شناخته می شود و بروز چنین حملات تروریستی خللی در امنیت کشور، اقتدار و پیشرفت آن ندارد.
امام جمعه گرگان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حملات تروریستی در تهران گفت: به قول معظم له، سنگی انداختن، ولی اقدام آنها کار مهمی نبود.
روز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 46 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.