به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، روز جمعه را نماد اتحاد، انسجام و یکپارچگی امت اسلام معرفی کرد.
حجت الاسلام سیداحمد تقوی با تشریح اهمیت نماز جمعه افزود: همه مسلمانان باید با شرکت در این کنگره عظیم ، این روز بزرگ را به رخ بیگانگان بکشند.
وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی، نگاه خاص و ویژه ای به روز جمعه، نماز جمعه و خطیب نمار جمعه شده و از ین روز به عنوان سید و سرور روزها نام برده شده است.
وی گفت: هم اینک در 900 نقطه کشور امام جمعه مستقر است و نماز جمعه اقامه می شود.
معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با قرائت حکم انتصاب سیدمحمد دلبری به عنوان امام جمعه جدید شهرستان گالیکش و تقدیر از تلاش های سیدباقر موسوی امام جمعه پیشین این شهرستان گفت: حجت الاسلام باقری فردی شایسته و خدوم برای مردم منطقه است و خدمات وی در مدت طولانی تصدی امامت جمعه این شهرستان شایسته تقدیر است.
در نشست شورای اداری شهرستان گالیکش فرماندار این شهرستان نیز در سخنانی با اشاره به میزبانی این شهرستان در قبل از انقلاب اسلامی از رهبر معظم انقلاب، گفت: این شهرستان در 12 دی 57 شهدایی را تقدیم انقلاب کرد و نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان و نیز نخستین شهید مدافع حرم ارتش در استان را این شهرستان تقدیم کرده است.
حسن خسروی با اشاره به حضور مردم این شهرستان در صحنه های مختلف انقلاب گفت: در انتخابات سال 94 حدود 87 درصد و در انتخابات اخیر نیز قریب به 90 درصد واجدین شرایط این شهرستان در پای صندوق های رای حاضر شده و دلبستگی خود را به آرمان های انقلاب به نمایش گذاشتند.
وی به وحدت و صمیمیت اقوام و پیروان مذاهب مختلف این شهرستان اشاره کرد و گفت: ترکیب قومیتی این شهرستان را فارس ها با 53 درصد، ترکمن ها با 14 درصد، بلوچ ها با 15 درصد و سیستانی ها با 18 درصد تشکیل می دهند که در کمال وحدت و همبستگی با هم زندگی می کنند.
به گزارش ایرنا، در آیین نماز جمعه شهرستان گالیکش نیز معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با معرفی حجت الاسلام سیدمحمد دلبری به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان به مردم، از خدمات سید باقر موسوی تقدیر کرد و نماز عبادی - سیاسی جمعه به امامت حجت الاسلام سیدمحمد دلبری اقامه شد.
حجت الاسلام سید محمد دلبری امام جمعه جدید شهرستان گالیکش، پیش از این امام جمعه بام صفی آباد از توابع شهرستان اسفراین در خراسان شمالی بود.
حجت الاسلام و المسلمین سیدباقر موسوی امام جمعه سابق گالیکش به علت کهولت سن (85 سال)، پس از 23 سال اقامه نمازجمعه، از این منصب کنارگیری کرده است.
شهرستان گالیکش بابیش از 60 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فارسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.