به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین اصلانی روز چهارشنبه درمراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر، اظهار داشت: خرمشهر در سایه پیوند امام و امت و تاسی از مکتب آزادی بخش اسلام و نیز ایمان، ایثار و شجاعت رزمندگان اسلام از تصرف دشمنان خارج شد.
وی با تشریح چرایی حادث شدن جنگ تحمیلی و تصرف خرمشهر توسط دشمنان، گفت: با بروز و ظهور انقلاب اسلامی با شعار 'نه شرقی نه غربی '، استکبار جهانی و دو قدرت شرق و غرب که تا آن زمان مقدرات جهان را تعیین می کردند، به مقابله با انقلاب اسلامی که الگوی جدیدی از اداره جامعه به دنیا معرفی کرد، برخاستند.
حجت الاسلام اصلانی اضافه کرد: این قدرت ها با سه هدف تغییر ساختار نظام نوپای انقلاب اسلامی، تغییر در رفتار مسئولان آن و تلاش برای جلوگیری از صدور انقلاب به دیگر کشورهای جهان، انواع و اقسام توطئه ها، تحریم های سیاسی و اقتصادی، ترور شخصیت های انقلاب، راه اندازی غائله های مختلف و درنهایت جنگ هشت ساله را به ملت ایران تحمیل کردند.
وی تصریح کرد: باوجود همه این توطئه ها و تحریم ها، درسایه پیوند امام و امت و تاسی از مکتب آزادی بخش و نیز ایمان، ایثار و فداکاری رزمندگان و ایستادگی آنان در برابر دشمن علاوه بر خنثی شدن توطئه ها و آزادسازی خرمشهر، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی، به رخ جهانیان کشیده شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج سپاه گنبدکاووس با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر و یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب و جنگ تحمیلی بویژه شهیدان عملیات آزادی خرمشهر، گفت: فتح خرمشهر، خورشید درخشان در نظام جمهوری اسلامی برای همه نسل ها و درهمه عصرها و یک یادگار ماندگار از حماسه آفرینی رزمندگان و نهراسیدن آنان از دشمن بود.
حجت الاسلام اصلانی افزود: امروز پیام فتح خرمشهر نیز بیداری، هوشیاری و نهراسیدن از دشمن و توطئه های آن بویژه درحوزه جنگ نرم است که بایستی با این ویژگی ها از اسلام و ولایت دفاع کنیم.
وی بابیان اینکه نبرد نظام جمهوری اسلامی باجبهه استکبار، نبردی همیشگی است، اضافه کرد: امروز نباید از جنگ نرم دشمنان و نفوذ آنان غافل شد و با بهره گیری از پیام های آزادی خرمشهر که همان ایمان به خدا، ولایتمداری، دشمن شناسی و نهراسیدن از دشمن است، از اسلام و نظام اسلامی خود دفاع کنیم.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که درمحل پادگان 60 زرهی عمار و با حضور فرماندار ویژه، امام جمعه اهل سنت، برخی مسئولان و اعضای شورای تامین برگزار شد، از خانواده سه شهید مدافع حرم و تعدادی از جانبازان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.