به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ارشاد اسلامی گلستان، عبدالرضا چراغعلی در نخستین جلسه کارگروه رسانه و تبلیغات شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در گرگان با اشاره به نزدیک شدن زمان شروع انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: اصحاب رسانه همراه با معرفی افراد و برجسته سازی شعارهای انتخاباتی، حقوق شهروند را هم مد نظر داشته و پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: رسانه در نزد مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده به‌گونه‌ای که شاهدیم زمانی که مردم می‌خواهند نسبت به مطالبه‌ای اقدام کنند، از رسانه ها کمک می گیرند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان همچنین یادآور شد: یکی از موضوعاتی که نسبت به آن غفلت شده است بحث پیشگیری در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده که انرژی خاصی برای آن صرف نشده است.
وی با بیان اینکه در زمینهٔ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اصحاب رسانه نقش موثری دارند، افزود: با تدوین اولویت‌های استان و طرح موضوعات، راهکاری در این زمینه ارائه دهیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز با بیان این نکته که تلاش بیشتر در حوزه پیشگیری از جرائم برای کاهش منکرات ضروری است، گفت: رسانه ها در این حوزه و فرهنگ سازی آن نقش انکارناپذیر دارند.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت افزود: پرداختن رسانه‌ها به بخش پیشگیری از جرائم انتخاباتی به ارتقا سطح فرهنگ عمومی کمک زیادی می‌کند.
وی با اعلام این نکته که پیشگیری از جرائم انتخاباتی به‌عنوان یک شاخص ارزیابی رسانه‌ها به شمار می‌رود، افزود: این موضوع از منظر دیگر به‌عنوان یک شاخص امر به ‌معروف و نهی از منکر می‌تواند ارزیابی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همچنین تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مؤثری برای تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات دارند و به‌ عنوان پشتوانه‌ای برای نظام تلقی می‌شوند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.