به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسن هفده تن که روز جمعه به همراه هیاتی از کارشناسنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به محل معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر آمده بود، درجمع خبرنگاران، اظهارداشت: قبل از اشتغال به کار در یک واحد تولیدی بویژه در معادن، ابتدا باید مساله ایمنی و صلاحیت پیمانکار و دوره های اموزشی که گذرانده، بررسی شود.
وی بابیان اینکه به مسائل حادث شده در این معدن بویژه حق و حقوق کارگران و مسائل بیمه ای آنان به دقت رسیدگی می شود، افزود: درصورت تخلف از سوی پیمانکار با وی برابر مقررات برخورد می شود ،ضمن اینکه پیمانکار تا الان 50 میلیارد ریال بدهی بیمه ای دارد.
هفده تن، اضافه کرد: درصورتی که حق و حقوق کارگران و یا بیمه آنان نیز به درستی پرداخت نشده باشد، پیمانکار تا 200 برابر جریمه می شود.
وی تصریح کرد: یک تیم تخصصی از کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسائل را بررسی و گزارش آن را به وزیر ارائه می کنند.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با عرض تسلیت به خانواده حادثه دیدگان معدن زغال سنگ زمستان یورت آزاشهر، یادآور شد: کارگرانی که در این چنین معادنی کار می کنند باید کپسول های خود ایمنی داشته باشند ضمن اینکه وجود افسر ایمنی در این معادن ضروری است.
وی گفت: متاسفانه در معادن ایران سیستم استخراج با استانداردهای جهانی فاصله دارد و حتی سیستم هوشمند گازسنج متان و یا سیستم مکانیکی تهویه هوا نیز در معادن کمتر دیده می شود.
هفده تن، اضافه کرد: دولت یازدهم برنامه ریزی اصولی برای ارتقای ایمنی در محیط های کار بویژه در حوزه معادن تدوین کرده است که باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
به گفته وی؛ در این برنامه تدوین شده، آمده است که بخشی از حقوق معادن باید در جهت ایجاد زیرساخت های آن هزینه شود.
به گزارش ایرنا، تیم کارشناسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باهدف بررسی مسائل و مشکلات کارگران معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر درمحل این معدن حضور یافتند.
درحادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر که مقارن ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت رخ داد، 73 نفر مصدوم و 35 نفر نیز محبوس شدند که از این تعداد پیکر 21 نفر تاکنون از معدن خارج و پس از انجام مراحل قانونی تحویل خانواده ها برای خاکسپاری شده است.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
3014/3039
خبرنگار : مجید مهمن دوست ** تنظم : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.