ایوب ممشلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در ایام البیض امسال (13 تا 15 رجب مصادف با 22 تا 24 فروردین) 1133 نفر در 15 مسجد شهر و روستاهای گالیکش به اعتکاف نشسته اند.
اوگفت: ازاین تعداد 992 تن از بانوان معتکف در مساجد امام حسن و محله اوغان در شهر و روستاهای ینقاق، قلی تپه، میرزاپانگ، تراجیق، پاسنگ بالا، صادق آباد، لووه، کیارام، پادل دل، فرنگ و پنو و 141 نفر از آقایان در مسجد جامع شهر و محله اوغان و مسجد روستای ینقاق به عبادت و انجام آنچه در این ایام وارد شده با هدف نزدیکی بیشتر به خداوند، مشغول هستند.
به گزارش ایرنا، در اولین روز از این مراسم معنوی، حجت الاسلام سید باقر موسوی امام جمعه این شهرستان با حضور در مساجد امام حسن و جامع گالیکش، اعتکاف را یک امر پسندیده اسلامی خواند و گفت: بزرگان دین در گذشته، و امروز شما انسان های پاک با انجام فریضه عبادت راه ذخیره ثواب را بر خود هموار می کنید.
وی افزود: جای بسی خرسندی است که اکثر این معتکفین از خانم ها و آقا پسرهای جوان ونوجوان در ایام بهار زندگی راه عبات و دوری از تعلقات زندگی دنیوی را با الگو گرفتن از امامان بزرگوار سر لوحه زندگی معنوی خود قرار داده اند.
موسوی در خصوص پخش آواز و موسیقی در مراسم جشن ها ولو میلاد بزرگان دینی گفت: در این رابطه هر کس باید برای مجاز دانستن آن به مرجع دینی خود ( مرجع تقلید ) مراجعه کند.
شهرستان گالیکش با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
7481/1860
خبرنگار: یحیی فازسیانی ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.