دکتر فاطمه محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان اهدای خون مردم شرق گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزون بر 14 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: از مجموع اهداکنندگان خون دراین منطقه، 17 هزارو 52 نفر مرد و 812 نفر نیز از بانوان بودند که مشارکت مردان بیش از 13 درصد و مشارکت بانوان 34 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.
دکتر محمدی با قدردانی از اهداکنندگان خون دراین منطقه، اضافه کرد: تعداد 10 هزار و 872 نفر از اهدا کنندگان خون درسال 95 به صورت مستمر، 4154 نفر دارای سابقه اهدای خون و 2838 نفر نیز برای بار اول خون اهدا کردند.
وی تصریح کرد: پایگاه انتقال خون گنبدکاووس و تیم های ثابت و سیار آن در سطح شهرهای شرق استان گلستان همه روزه از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 19:30 دقیقه عصر آماده دریافت خون از علاقه مندان گروه سنی 18 تا 60 سال می باشند.
مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس یادآور شد: خون های اهدایی مردم علاوه بر تامین نیاز خونی هشت بیمارستان منطقه، به مصرف 300 بیمار خاص 'دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی' و همچنین بیماران سوانح رانندگی و جراحی های پزشکی این منطقه می رسد.
محمدی با قدردانی مجدد از اهدا کنندگان خون در این منطقه، برلزوم استمرار این اقدام خداپسندانه که موجب نجات جان بیماران می شود ازسوی این افراد و دیگر افراد جامعه تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، حوزه فعالیت پایگاه انتقال خون شهرستان 380 هزار نفری گنبدکاووس، علاوه بر این شهرستان، 6 شهرستان دیگر واقع در شرق استان گلستان شامل 'آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، مراوه تپه و کلاله' می باشد.
درحال حاضر نیمی از جمعیت یک میلیون و 867 هزار نفری گلستان درهفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.