سرهنگ علی احمدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این مدت تعداد 1590 تبعه ترکمنستان نیز از طریق این مرز، خاک کشور را ترک کرده اند، افزود: خروج 17 ایرانی و ورود 22 نفر از اتباع کشورمان از دیگر فعالیت های ثبت شده در بخش مسافری گمرک اینچه برون در شهرستان گنبدکاووس است.
وی افزود: در این مدت ورود 173 دستگاه کامیون ترانزیت خارجی و 136 دستگاه کامیون ترانزیت ایرانی و نیز خروج 409 دستگاه کامیون ترانزیت خارجی و 222 دستگاه کامیون ترانزیت ایرانی در گمرک اینچه برون ثبت شده است.
فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان با اشاره به جاذبه های گردشگری مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس و با تشریح تعداد بازدیدکنندگان از این جاذبه های گفت: از زمان آغاز تعطیلات نوروزی تا هشتم فروردین تعداد 8514 نفر از سه تالاب بین المللی آلاگل ، آلماگل و آجی گل به عنوان جاذبه های گردشگری طبیعی منطقه و تعداد 21300نفر نیز از جاذبه زیارتی بقعه دانشمند بازدید کرده اند.
وی تعداد بازدیدکنندگان از بازارچه مرزی اینچه برون در مدت مذکور را 33103 نفر ذکر کرد و گفت: در این مدت ورود 18815 دستگاه خودرو مسافران به مناطق مرزی گنبدکاووس ثبت و سرنشینان 2178 دستگاه راهنمایی شده اند.
سرهنگ احمدزاده به استقرار اکیپ پزشکی در سه راهی روستای تنگلی به سمت مرز اینچه برون و ارائه خدمات رایگان پزشکی اشاره کرد و گفت: ویزیت رایگان 320 نفر، مشاوره پزشکی رایگان برای 160 نفر، انجام تزریقات و پانسمان برای 73 نفر و توزیع 800 جلد بروشور آموزشی مسائل بهداشتی و پزشکی از جمله خدمات ارائه شده توسط تیم پزشکی مستقر در آن است.
بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است که ساکنان آن را ترکمن ها تشکیل می دهند و علاوه بر جاذبه های گردشگری فرهنگی قوم ترکمن همچون صنایع دستی، اغذیه محلی، لباس های سنتی و شیوه زندگی سنتی ترکمن ها، از جاذبه های طبیعی، مذهبی و اقتصادی همچون تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل، بقعه ملاعلی عطا دانشمند و بازارچه مرزی در جوار گمرگ اینچه برون برخوردار است.
فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان از کشف و ضبط 6 دستگاه ماهواره و 120 گرم مواد مخدر از نوع تریاک که بسته بندی و آماده فروش شده بود در روستای مرزی کرند نیز خبر داد و گفت: در این ارتباط دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.
هنگ مرزی اترک در استان گلستان مسئولیت حراست از مرزهای خاکی جمهوی اسلامی ایران با ترکمنستان به طول 348 کیلومتر را در محدوده شهرستان های گمیشان، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه که بخش هایی از آن را رودخانه مرزی اترک تشکیل می دهد، بر عهده دارد و مرزبانی درجه یک محسوب می شود.
1860
انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.