به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمود ربیعی روز شنبه در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال گلستان اظهار کرد: به این دلیل هم اینک آمار قابل اتکا و کارشناسانه ای که بتوان براساس آن برای کاهش آمار بیکاری قدم برداریم نیز وجود ندارد.
وی بیان کرد: تدوین این سند که مطالعه آن به دانشگاه گلستان واگذار شد ،می تواند تاثیر فراوانی در فرآیند برنامه ریزی ها واتخاذ تصمیمات هدفمند در راستای کاهش بیکاری داشته و این دغدغه مهم مسئولان و مردم را تا حد امکان کاهش دهد.
معاون امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: بر اساس آمارهای جمع آوری شده تابستان امسال، گلستان حدود 600 هزار جمعیت فعال و آماده کار دارد که از این تعداد بیش از 76 هزار نفر بیکارند.
ربیعی ادامه داد: از میان جمعیت شاغل استان 41.5 درصد در بخش خدمات ،30.2 درصد در بخش کشاورزی و مابقی در بخش صنعت مشغول به کار هستند ،اما به دلیل نبود سند جامع اشتغال این آمار نیازمند بررسی مجدد و کارشناسانه است.
وی گفت: اگر میخواهیم برنامه ها و اقدامات دولت در بخش اشتغال به ثمر نشسته و موثر شود باید تا نیمه اول سال آینده این سند آماده و در اختیار برنامه ریزان استان قرار گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان هم گفت: دولت تدبیر و امید تاکنون به 450 واحد صنعتی استان بیش از 6 هزار و 600میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت کرده است، اما آمار بیکاران آنگونه که انتظار می رفت ،کاهش نیافت.
حسین پیشقدم اظهار کرد: این مشکل نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه است و باید مشخص شود چرا این سرمایه گذاری و توجه دولت به تحول اشتغال در استان منجر نشد.
وی بیان کرد: البته ممکن است برخی از صاحبان صنایع به دلیل هراس از مشکلات اجتماعی و تبعات ناشی از اخراج کارگران، در شرایط رکود کارخانه های خود نیز از اخراج آنها خودداری کرده و هم اینک بخشی از تسهیلات در این بخش ها هزینه شده باشد.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز گفت: تهیه سند جامع اشتغال استان که مطالعه آن به زودی آغاز می شود گام مهمی در برنامه ریزی بلند مدت برای کاهش آمار بیکاری استان خواهد بود.
سعید مازندرانی اظهار کرد: در این سند جامع مزیت ها ، استعدادها ، موانع اشتغال و دیگر بخش های مرتبط با ایجاد فرصت های شغلی بررسی و مورد پژوهش قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در این سند جامع ، مسئولیت دستگاه ها و نهادهای استان به درستی مشخص شده و این آسیب جدی و خلا مهم برای تصمیم گیری مناسب در بهبود وضعیت اشتغال استان برطرف می شود.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار:پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.