به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، سیدعباس حسینی‎ عصر دوشنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی و بهاران گرگان که با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از مشکلات در ارائه سند مسکن روستایی شهرستان مربوط به حوزه اوقاف وامور خیریه و بنیاد علوی است.
وی همچنین تصریح کرد: از محل عوارض و جرائم راهنمایی و رانندگی و براساس قانون 310 میلیارد ریال برای خدمات‎رسانی به روستاها و شهرهای گرگان، جلین، سرخنکلا و قرق به منظور واریز به حساب دهیاری های شهرستان در نظر گرفته شده است.
حسینی با اشاره به اینکه این اعتبارات 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد، افزود: 280 میلیارد ریال این رقم تا پایان دی ‌ماه به حساب دهیاری ‎ها و شهرداری ‎ها واریز شد.
وی اضافه کرد که این اعتبارات باید در حوزه توسعه و عمران مناطق روستایی و شهری هزینه شود.
فرماندار گرگان افزود: از 530 میلیارد ریال اعتباری که در شورای برنامه ‎ریزی برای شهرستان گرگان در نظر گرفته شده نیز 125 میلیارد ریال در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است که از جمله طرح های اجرایی از محل آن احداث جاده های بین مزارع است.
وی همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد کتابخانه و ترویج مطالعه در مناطق روستایی، اظهار کرد: روستاهای بالای یکهزار و 500 نفر جمعیت، اگر زمینی به اداره کل کتابخانه ‎های استان گلستان واگذار کنند این نهاد با یکهزار جلد کتاب آن تجهیز می کند و نیز می توان از مدارس بدون استفاده در این زمینه بهره مند شد.
حسینی در خصوص طرح های گردشگری و عمرانی روستایی اضافه کرد که سال گذشته نزدیک به 10 میلیارد ریال برای موزه روستایی قرق اعتبار اختصاص یافت و امید داریم با چنین‎ طرح‎ هایی افزایش فضای گردشگری را در روستاها شاهد باشیم.
فرماندار گرگان به نامزدهای احتمالی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان نیز توصیه کرد که طبق قانون از هم‌ اکنون نسبت به سوء پیشینه اقدام کنند و افزود که دهیاران برای ترغیب افراد واجد شرایط نامزدی همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا شهرستان گرگان از دو بخش مرکزی و بهاران و شهرهای گرگان، سرخنکلاته، جلین و قرق و 98 روستا تشکیل شده است.
جمعیت گرگان مرکز استان گلستان افزون بر 460 هزار نفر است.
3014/1648
دریافت کننده: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.