به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسینقلی قوانلو پنجشنبه شب در مراسم تجلیل از 15 صادر کننده برگزیده گلستان که باحضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: دولت درعمل نشان داده که برای رونق بخشیدن به تولید و ایجاد اشتغال به بخش خصوصی اعتماد دارد.
وی با بیان اینکه 80 تا 90 درصد اعضای هیات همراه رئیس جمهوری در سفرهای استانی را بخش خصوصی تشکیل می دهد، این اقدام را به عنوان یکی از مصادیق اعتماد دولت به بخش خصوصی ذکر کرد.
قوانلو اضافه کرد: دولت برای رفع موانع پیش روی تولید نیز اقدامات خوبی انجام داده که پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد و نیمه فعال و طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این حمایت ها است.
وی خاطرنشان کرد: دولت در هشت ماه گذشته و تنها از محل سامانه بهینه یاب مبلغ 3840 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که نقش مهمی در به حرکت درآوردن چرخ تولید درماه های اخیر داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: تولید در استان و کشور بطور میانگین 9 درصد رشد داشته است.
قوانلو گفت: رشد تولید دربخش صنعت 9.2 درصد، کشاورزی 5 درصد و خدمات سه درصد بوده است.
وی افزود؛ با توجه به آغاز حرکت رو به رشد تولید در کشور و استان لازم است که بخش خصوصی نسبت به صادرات محصولات تولیدی اقدام کند تا مشکل فروش نیز رفع شود.
قوانلو به صادرات 300 میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی گلستان درسال گذشته اشاره کرد و گفت: به دلیل کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر سه کشور هدف صادراتی گلستان یعنی ترکمنستان، افغانستان و عراق، در نیمه نخست امسال کاهش صادرات داشتیم ولی در چند ماه اخیر شاهد رشد صادرات به این کشورها هستیم.
وی تصریح کرد: برای توسعه صادرات، تجار و بازرگانان گلستان باید نسبت به راه اندازی کنسرسیوم اقدام نمایند.
به گزارش ایرنا، در این همایش که باحضور رئیس و معاون امور استان های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، مدیران کل گلستان، فرمانداران و جمعی از تجار و بازرگانان این استان در گنبدکاووس در شرق گلستان برگزار شد، از 15 صادر کننده برگزیده این استان با اهدای جوایز، هدایا و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان 850 عضو دارد و 1200 واحد تولیدی نیز در این استان فعال است.
3039/1860
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.