نماینده کسبه جمعه بازار گنبدکاووس در این باره به ایرنا گفت: از زمان شیوع کرونا و برای جلوگیری از شیوع بیماری پیشگام تعطیلی بازار شدیم اما با گذشت ۲ ماه هنوز زمان مشخصی برای از سرگیری فعالیت ما اعلام نشده است.

مجید مظاهری افزود: حدود هزار و ۴۰۰ کسبه در جمعه بازار گنبدکاووس فعالیت می‌کنند و اغلب آن‌ها درآمد دیگری ندارند که اکنون علاوه بر دشواری در تامین هزینه روزمره، بسیاری از اقلام و کالاهای آنان در حال فاسد شدن است.

وی گفت: تعداد قابل توجهی از کسبه این بازار برای خرید کالاهای خود به تولید کنندگان و بازاریان طرف حساب خود چک داده‌اند که به دلیل تعطیلی ۲ ماهه بازار و نداشتن پس انداز کافی از پرداخت بدهی خود ناتوانند.

وی ادامه داد: کسبه جمعه بازار گنبدکاووس آمادگی دارند با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و در سایه نظارت مسوولان بهداشتی، فعالیت خود را دوباره شروع کنند.

در همین پیوند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت: تعطیلی بازارهای روز و هفتگی به دلیل شیوع کرونا و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری در تجمعات انسانی و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است ولی فعالیت مجدد آنها با مجوز ستاد امکان پذیر است.

فرزانه جعفری افزود: هنوز مصوبه‌ای در این خصوص ابلاغ نشده با این حال درخواست کسبه بازار هفتگی گنبدکاووس توسط فرمانداری ویژه پیگیری می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق گلستان واقع است و جمعه بازار آن از پررونق‌ترین بازارهای هفتگی این استان به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.