در این گفتگو که امروز سه شنبه همزمان با آغاز رزمایش همدلی برکت انجام شد، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان بر فراهم شدن زمینه تحقق جهش تولید تاکید کرد و گفت: بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت در خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم کارنامه شایسته و درخشانی دارند که یک نمونه آن، تلاش گسترده برای کمک به سیل زدگان گلستان است.

سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: اهدای سند مالکیت بنیاد علوی به محرومان و مردم مناطق مرزنشین گلستان، مشارکت در ساخت بیمارستان و مدرسه سازی، بخشی از اقدام این نهادها در استان بود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه اقتصاد گلستان متکی به کشاورزی است، افزود: ساکنان شمال استان به دلیل کم آبی و نداشتن ماشین آلات مناسب، برای پرداختن به کشاورزی مشکلات زیادی داشته و نفع زیادی از تولید نمی‌برند که در نتیجه سرانه درآمد مردم منطقه از میانگین کشوری پائین‌تر آمده است.

نورمفیدی گفت: نیاز به حمایت بیشتر از گلستان توسط بنیادها و ستادهای حمایت گر وجود دارد تا عقب ماندگی ناشی از مستقر نشدن صنایع بزرگ و کمبود درآمد مردم استان جبران شود.

استاندار گلستان هم گفت: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقدامات تاثیرگذاری در سیل و خدمت رسانی پس از آن انجام دادند و در نتیجه مالکان خانه‌های آسیب‌دیده و خیابان‌ شهرهای سیل زده از آن بهره‌مند شدند.

هادی حق‌شناس اظهار امیدواری کرد که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همانند گذشته به تعهدات باقیمانده خود برای اهدای دام سبک، بسته های لوازم منزل و تسهیلات بانکی به سیل زدگان گلستان عمل کند.

وی با بیان اینکه گمیشان یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور است، گفت: پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت در زمینه‌های بنگاه محوری، اشتغال محوری و اجتماع محوری می تواند این شهر را از بن بست محرومیت خارج کند.

پس از درخواست نماینده ولی‌فقیه در گلستان و استاندار، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت که رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با پشتیبانی از شهر گمیشان برای اجرای طرح های حمایتی موافقت کرد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: اموالی که توسط خاندان پهلوی از مردم گلستان به غارت برده شد که دولت و نظام جمهوری اسلامی و در راس آن مقام معظم رهبری اموال را با همکاری بنیاد علوی در قالب اسناد علوی به صاحبان‌شان بازگرداندند.

محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: ایران سال گذشته درگیر سیل شد و امسال هم به جنگ کرونا رفت و آسیب زیادی دید اما مردم مطئمن باشند رهبر معظم انقلاب و دولت برای خدمت به مردم کوتاهی نخواهند کرد.

رزمایش همدلی برکت با هدف ایجاد ۱۸۰ هزار شغل با اولویت آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا و شکرانه ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در سال رونق تولید توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس با مسوولان ستاد مرکزی و استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان و لرستان برگزار شد.

سهم گلستان از ایجاد اشتغال در سال گذشته از هزار و ۲۰۰ طرح، هزار و ۸۰۰ شغل مستقیم و هزار و ۷۰۰ شغل غیرمستقیم بود که امسال این میزان به ۲ هزار و ۵۰۰ طرح با ظرفیت ایجاد ۳ هزار و ۷۵۰ شغل مستقیم و ۵ هزار و ۶۲۵ شغل غیرمستقیم افزایش یافت.

گمیشان در شمال غربی گلستان و کرانه شرقی دریای خزر از جمله شهرهای کم برخوردار ایران است و تمام ساکنان آن را اهالی ترکمن تشکیل می دهند که عمدتا به کشاورزی، دامداری و صیادی از دریا اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.