جمعی از زنان خانه دار گلستانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نقش موثر خانه نشینی در مهار بیماری کرونا ، تجربیات خود در روزهای قرنطینه را بیان کردند.

یک بانوی ۳۹ ساله و خانه‌دار گرگانی گفت: در روزهای قرنطینه خانگی، پیوند بیشتری میان من و اعضای خانواده ام ایجاد شد که یکی از دلایل آن، گذراندن وقت با آن ها به همراه بازی و سرگرمی های جدید بود.

 فهیمه مکاری‌باجگیران اظهار داشت: از ۱۵ روز گذشته تاکنون از خانه خارج نشدیم و فقط در برخی خریدهای ضروری همسرم به فروشگاه می رود و بقیه اوقات را در خانه و کنار یکدیگر می گذرانیم.

وی بیان کرد: کتاب خوانی برای فرزندان، تماشای تلویزیون، انجام بازی های گروهی و ارتباط تصویری مجازی با فامیل، از جمله کارهایی است که در این مدت انجام داده ایم.

وی افزود: قرنطینه خانگی برای همه اعضای خانواده به خصوص کودکان سخت و عذاب آور است اما با اجرای کارهای خلاقانه و متنوع می توان این روزهای سخت را برای آنان جذاب و به یادماندنی کرد.

بانوی دیگری هم گفت: وقتی به این نتیجه رسیدیم که برای حفظ سلامتی خود و خانواده ام، راهی به جز خانه نشینی نداریم، از ۱۰ روز قبل تاکنون از خانه خارج نشدیم.

آذر فغانی اظهار داشت: در این مدت دلتنگ دیدار برخی ها از جمله والدین و دوستانم شدم اما علاوه بر آن که قصدی برای عید دیدنی ندارم، از دوستان و اعضای خانواده ام نیز خواسته ام به دیدن ما نیایند و فرصت صله رحم را به زمان پس از مهار کرونا موکول کردیم.

وی افزود: کتاب خواندن، تماشای فیلم، انجام کارهای عقب مانده و رسیدگی به درس فرزندان برای عقب نماندن از تحصیل، از جمله کارهای این روزهای ما است که انجام آن را به دیگر بانوان خانه دار نیز توصیه می کنم.

یک فعال رسانه‌ای نیز گفت: در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا راهی به جز خانه نشینی ندارم، اوقاتم را با کارهایی مانند شعرخوانی، گفتگو با مخاطبان در فضای مجازی در مورد راهکارهای رفع اضطراب و استرس و آموزش‌های مختلف و کلامی می گذرانم.

بهار خاندوزی اظهار داشت: در روزهای قرنطینه خانگی سعی می‌کنم علاوه بر کتاب خوانی، همسر و مادری شاد و با روحیه باشم و بیش از قبل به گل‌های باغچه رسیدگی بهتر دارم.

خاندوزی تاکید کرد: تا وقتی زنده هستیم، وظیفه داریم شاد و شرافتمندانه زندگی کنیم و همدیگر را دوست بداریم و به جریان زندگی کمک کنیم.

یک بانوی خانه دار دیگر گلستانی که دانش آموخته رشته عکاسی است گفت: از زمان ابتدای قرنطینه خانگی تصمیم گرفتم با راه اندازی یک کانال تلگرامی، آموزش عکاسی ویژه دانش آموزان را راه اندازی کنم و در روز ۲ ساعت را به ارایه رایگان آن بپردازم.

سحر حسن‌زاده اظهار داشت: شاید با این کار بتوانم دانش آموزان را حداقل برای ۲ مجبور به خانه نشینی و دور ماندن از خطر ابتلا به کرونا کنم که در آن صورت به بخشی از مسوولیت اجتماعی خود در قبل مهار این بیماری عمل کرده ام.

وی بیان داشت: در ساعات بیکاری این روزها به تولید ماسک روی آورده ام تا از این طریق نیاز خود و اطرافیان را برطرف کنم.

بانوی دیگری نیز گفت: علاوه بر اصرار مداوم به دوستان و آشنایان برای ماندن در خانه و صرف نظر کردن از انجام کارهای غیرضروری برای در امان ماندن از کرونا، تصمیم گرفتم برخی کارهایی که انجام آن را دشوار می دانستم در خانه انجام دهم که یکی از آن ها پخت نان بود.

زهرا مایی اظهار داشت: از روزهای اول شیوع کرونا، خرید نان از نانوایی را متوقف کرده و با خرید آرد، پخت نان در خانه را تجربه کردیم که با وجود سختی زیاد در روزهای اول، آرام آرام در آن به مهارت زیادی رسیدیم.

به گفته این بانوی خانه دار گرگانی تجربه انجام این گونه کارها که تا چندی قبل دور از ذهن بود، لذت بخش بوده و می تواند در روزهای پس از مهار کرونا نیز ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چون همه اعضای خانواده در قرنطیه به سر می بریم، سعی کرده ایم بیشتر از فضای دور هم‌نشینی بهره برده و اوقات خود را در کنار هم بگذرانیم.

تاکنون ۶۴ نفر در گلستان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

استاندار گلستان اعلام کرد: با هدف مهار بیماری کرونا، تمامی مراکز دینی و مذهبی که در آن آیین های نوروزی برگزار می شود تعطیل و ورود و اسکان هرگونه میهمان بومی و غیربومی در مهمانسراهای ادارات ممنوع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.