ناصر گرزین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با تجربه دو دوره حضور در ادوار گذشته شورای شهر گرگان اعتقاد دارم همدلی اعضا در خصوص موضوعات فرهنگی بیشتر شده و بیشترین و مهمترین اتفاقات فرهنگی - اجتماعی گرگان نیز طی سالیان اخیر رخ داده است.

وی گفت: بزرگداشت شهدای پنجم آذر گرگان که در تاریخ این شهر به نام روز ملی گرگان نامگذاری شده از اتفاقات مهم شهری بوده و در پی نامه‌نگاری‌هایی که با دفتر مقام معظم رهبری انجام شد، امید داریم از سال آینده نمایندگانی از مردم گرگان مانند شهرهای تبریز و قم با معظم له دیدار داشته باشند.

گرزین افزود: در هفته فرهنگی گرگان که از سوم ربیع‌الثانی مصادف با سالروز ورود امام حسن عسگری (ع) به گرگان تا هشتم همین ماه که در واقع سالروز ولادت آن امام بزرگوار است، امسال بیش از ۱۱۰ برنامه فرهنگی انجام شد که کم سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: برگزاری جشن این ایام در حسینیه ثارالله سپاه گرگان با حضور هنرمندان کشوری، برنامه هفت شب هفت مسجد و برگزاری محافل انس با قرآن در حضور خانواده‌های ایثارگران و تکریم خانواده‌های شهدای پنجم آذر به همراه عیادت از جانبازان و ایثارگران این روز از دیگر برنامه‌های مهم هفته فرهنگی بود.

وی اضافه کرد: المان مرجع عالیقدر میرزا استرآبادی در محله دربنو گرگان یکی از محلات قدیمی مستقر در بافت قدیم این شهر در حال ساخت است که به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

گرزین افزود: اکنون مدیریت شهری گرگان به بحث ورزش از نگاه اجتماعی توجه ویژه و خاصی دارد بطوریکه با حمایت‌ خود از تیم بسکتبال این شهر در سال گذشته برای اولین بار نایب قهرمان کشور شدیم و امسال ابزار قهرمانی را کنار هم گردآوری کرده ایم و در کنار مردان از تیم زنان هم در لیگ برتر حمایت ویژه داریم.

وی ارتقای درجه شهرداری گرگان از ۱۰ به ۱۱ را نشانه ظرفیت و پتانسیل بالای این مجموعه ارزیابی و خاطرنشان کرد: تا رسیدن به نقطه کلان شهر برتر فاصله داریم که نیاز است از تمام توان، پتانسیل و ظرفیت مدیریت شهری در این مسیر استفاده شود.

وی به بخشی از فعالیت‌های عمرانی اخیر شهرداری گرگان اشاره کرد و گفت: طی روزهای اخیر بزرگترین پروژه عمرانی تاریخ شهرداری در قالب سه زیرمجموعه شامل روگذر سربازان گمنام، بازگشایی ۶۰ متری افسران و بازآفرینی و اصلاح هندسی میدان بسیج افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عضو شورای شهر گرگان ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی احداث بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری این شهر در منطقه کم برخوردار الغدیر با بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی در حال انجام است که زمین آن توسط شهرداری اختصاص داده شده و سرمایه‌گذار خود در این بخش هزینه می‌کند.

گرزین افزود: احداث ساختمان شماره هفت آتش‌نشانی در ویلاشهر و کلنگ‌زنی ساختمان شماره هشت در چناران، افتتاح میدان دانشجو، بهره‌برداری از آبشار صخره‌ای که از آن در شهرهای دیگر الگوبرداری شده، ساخت آبنمای ماتریسی خشک در پارک‌شهر، بازگشایی میدان شهید قندهاری، افتتاح چندین مورد پارک‌های جیبی و تجهیز آنها به وسایل بازی و ساخت پارک شطرنج بخش دیگری از فعالیت‌های عمرانی در این دوره از شورا و مدیریت شهری گرگان بوده است.

وی به ساخت شهربازی مدرن در منطقه تفریحی - گردشگری هزارپیچ گرگان اشاره کرد و گفت: زمین‌ مورد نظر برای راه دسترسی به این مجموعه خریداری شده و به زودی عملیات ساخت آن آغاز و با برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی یادآور شد: همچنین سال آینده پارک بانوان در زمین منطقه مریم‌آباد در کنار پارک‌های موضوعی مختلف به بهره‌برداری خواهد رسید و طرح حل معضل ترافیک ورودی شرقی گرگان هم به شورای ترافیک ارجاع شده و امیدواریم با موافقت این شورا بتوانیم عملیات اجرایی آن را امسال اجرایی کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان در خصوص تکمیل ظرفیت آرامستان کنونی گرگان و مکان جدید برای دفن اموات گفت: زمینی در ابتدای جاده گرگان - آق‌قلا به مساحت هشت هکتار خریداری شده که مشکلات آن برطرف شده و مشاور طرح در حال طراحی است.

گرزین خاطرنشان کرد: در آرامستان جدید گرگان قطعه‌های جدید مانند هنرمندان، ورزشکاران، مفاخر و نام‌آوران و بخش‌هایی از این قبیل پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی در پوشش منظم جلسات علنی شورای شهر و سایر برنامه های این نهاد و شهرداری گرگان گفت: لازم است مدیران شهری هرچه بیشتر با رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی ارتباط داشته باشند و حتی نشست‌های مشورتی و مشاوره‌ای برگزار کنند.

وی یادآور شد: کنش اعضای شورای شهر گرگان در این دوره از جنس مطالبات فرهنگی و نزدیک به نیازهای مردم و موکلین است و نشست های هم اندیشی با رسانه ها را هم می توان در همین راستا ارزیابی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.