گلستان ۵ هزار کیلومتر راه ارتباطی از جمله ۷۰۰ کیلومتر گردنه برف‌گیر دارد که هر ساله از ۲۰ آذر تا ۲۰ فروردین طرح زمستانه با بسیج امکانات خودرویی و به کارگیری نیروی انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در آن اجرا می شود.

این استان شمالی از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در این ارتباط گفت: امسال این اداره کل ۳۲ گروه راهداری را با بهره گیری از ۳۴۰ نیرو و ۱۶۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و سبک برای اجرای ماموریت در طرح زمستانه به کار خواهد گرفت.

غلامرضا بیکی امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروه های راهداری در ۲۳ راهدارخانه مستقر شده و ۵۵ گردنه برف گیر استان را در زمان بارش، برای آمد و شد خودروها باز نگه خواهند داشت.

وی گفت: یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان در فصل زمستان نیازمند برف روبی است.

به گفته وی ۱۱ هزار تن شن و نمک برای بازگشایی جاده های برف گیر گلستان خریداری شده و در انبار راهدارخانه ها نگهداری می‌شود.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در خصوص وضعیت راه های استان در امروز /دوشنبه/ گفت: طبق اطلاعات دوربین های نظارتی، بارش برف در جاده خوش ییلاق در مسیر آزادشهر - شاهرود و دراز نو در شهرستان کردکوی ادامه دارد که لازم است رانندگان هنگام آمد و شد در این مسیرهای کوهستانی نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

وی اضافه کرد: بارش برف در جاده توسکستان محور گرگان - شاهرود که از بامداد امروز آغاز شده بود، اکنون قطع شده و رفت و آمد در جاده جنگل گلستان بدون مشکل ادامه دارد.

گلستان در فصل پاییز امسال سه مرحله بارش برف سنگین را در جاده های کوهستانی تجربه کرده که برف روبی و شن و نمک پاشی برای بازگشایی گردنه های آن از سوی راهداران انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.