ترکمن ها ،سیستانی ها، کتولی ها و محلی های استان در ششمین روز از ثبت نام با تمام قوا وارد صحنه شدند تا بکوشند سهم بیشتری از آرای به دست آمده از صندوق ها داشته باشند.

سیستانی های ساکن استان تاکنون با همه گزینه ها و همه مشاغل مانند پزشک، فرهنگی و نظامی وارد گود شدند تا بتوانند برای سومین بار حداقل یک کرسی نمایندگی از  مرکز استان را به دست آورند.

ترکمن های حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا نیز بیکار ننشسته اند و با گسیل ظرفیت های فکری و با تجربه خود تلاش کردند از دیگر قومیت های استان عقب نمانند.

هر چند گرایش های حزبی و جریانات سیاسی خصیصه تاثیرگذاری در انتخاب شدن یا نشدن ثبت نام کنندگان است اما تجربه نشان داده که قومیت نامزدها در موفقیت یا عدم موفقیت آنها در انتخابات موثر است .

در این روز تعدادی از ثبت نام کنندگان در مصاحبه با اصحاب رسانه حاضر در فرمانداری های گلستان اظهار داشتند : به رسم کدخدامنشی و ریش سفیدی در انتخاب کاندیدای اصلح قوم خود اعتقاد دارند اما پیشتر دین خود را در انصراف به نفع سایر رقبا ادا کرده اند و این دوره با قوت تمام تا لحظه آخر در میدان خواهند بود.

 از نکات قابل تامل روز ششم این بود که داوطلبان حضور در مجلس حوزه های انتخابیه گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برنامه های ترسیمی برای دوره نمایندگی جواب های کلی ارایه دادند؛ به عنوان مثال یکی از ثبت نام کنندگان در پاسخ به سوالی در خصو ص برنامه خود گفت: تلاش می کنم تا با مدیریت مادرانه مشکلات را برطرف کنیم.

در این روز برخی از ثبت نام کنندگان عملکرد نمایندگان فعلی را به سبب ناتوانی در تحقق وعده ها و قول های داده شده نقد کردند و برخی دیگر تلاش کردند تا میانه میدان را داشته باشند و از اظهار نظر صریح در این خصوص طفره رفتند.

 مباحث اقتصادی، اشتغال جوانان و پیگیری پروژه های بر زمین مانده استان از دیگر وعده های داوطلبان در ششمین روز ثبت نام انتخابات مجلس در گلستان بود

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی، ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ نفر از حوزه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر از علی آباد، یک نفر از کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر از گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال /۹۸/ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.