رقابت‌های هفته دهم در۶ دور و سه مسافت هزار و ۲۰۰ و هزار و ۵۵۰ متری برگزار و در پایان ۱۴۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا چهارم کورس‌های ۶ گانه پرداخت شد ضمن اینکه دامپزشک میدان ۵ راس از اسب های ثبت نامی را از حضور در میدان منع کرد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله در کلاس میدن برای مسافت هزار متر وارد دپار شدند که سراج الدین اندروا با اسب دلدل یلمه قهرمان شد و علی محمد غراوی با اسب رضوان خان و آرمین آق آتابای با اسب ترکمن صحرا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم اسب‌های دوخون دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر با هم رقابت داشتند که محمد خوجملی با اسب صاحب جمال زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و قهرمان شد؛ جواد آچاک با اسب گوماتو و علیرضا قرنجیک با اسب سیل آسا هم به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله برای رقابت هزار و ۲۰۰ متر وارد دپار شدند که قربان محمد اودک با اسب گان دولف قهرمان شد و نادر صالح پور با اسب آلان و جواد آچاک با اسب یلدرم نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور چهارم اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس یک به مسافت هزار و ۵۵۰ متر ستار مهرانی با اسب منوکید قهرمان شد و بنیامین ملایی با اسب اورتگا و آرمین آق آتابای با اسب ویمتو به ترتیب سکوی دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس چهار به مسافت هزار و ۵۵۰ متر نیز که امیر مختومی با اسب استینگر اول شد و محمد خوجملی با اسب داغ مایه و آق اویلی بشگرد با اسب گل گندم نفرات دوم و سوم بودند که از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس پنج برای مسافت هزار و ۵۵۰ متر وارد دپار شدند که امیر مختومی با اسب ویس ناز اول شد و کمال دلیجه عطا با اسب نیو دنسر و محمدامین توماج با اسب بهپا به ترتیب دوم و سوم شدند.

شهرستان آق  قلا در ۱۵ کیلومتری شمال گرگان واقع است.

با پایان یافتن مسابقات اسب دوانی آق قلا؛ از هفته آینده رقابتهای کورس پاییزه شهرستان گنبد در شرق استان گلستان آغاز خواهد شد.

مردم استان گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقه زیادی به اسب دوانی دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.