رمضانعلی خالقی روز سه شنبه با ارسال گزارش عملکرد خادمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) برای خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در گنبدکاووس، اعلام کرد که این خدمات شامل اسکان، تغذیه، ویزیت پزشکی، کفاشی، خیاطی و آرایشگاه بوده است.

وی افزود: از ۱۴ تا ۲۲ مهر تعداد ۱۹ هزار و ۴۹۲ زائر اربعین حسینی از خدمات اسکان و تغذیه، ۱۰ هزار و ۳۴۳ نفر از انواع خدمات سرپایی پزشکی (ویزیت، دریافت دارو، پانسمان و تزریقات)، ۱۱۸۵ نفر از خیاطی و تعمیرات ساک، ۹۰۰ نفر از آرایشگاه و ۱۳۰۰ نفر هم از خدمات کفاشی موکب حضرت یحیی زید (ع) گنبدکاووس استفاده کردند.

خالقی اضافه کرد: در مدت یاد شده در مجموع ۶۲ هزارو ۷۰۰ پرس غذا در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و تعداد ۳۰ هزار و ۳۷۴ مورد میان وعده و چای بین زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در شهر کربلای معلی توسط خادمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس توزیع شده است.

به گفته، ارائه خدمات موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس به زائران اربعین حسینی تا یک روز بعد از این رخداد بزرگ فرهنگی در کربلای معلی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، عضو هیات امنای موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس قبل از عزیمت کاروان ۶۳ نفره خادمان و ارسال ۱۶ دستگاه کامیون و کامیونت شامل کمک‌های مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان به عراق نیز گفته بود که ارزش کمک‌های اهدایی مردم به این موکب امسال چهار میلیارد ریال بوده است.

امسال سومین سال فعالیت موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در شهر کربلای معلی می‌باشد که به زائران پیاده‌روی اربعین حسینی خدمات می‌دهد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

۱۸۶۰/۳۰۳۹/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.