نمایندگان شهرستانهای گنبد، آزادشهر و رامیان ابراز امیدواری کردند؛ مونسان موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان شود. 

علی اصغر مونسان که طی حدود دو سال گذشته رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است پس از مصوبه مجلس مبنی بر تبدیل این سازمان به وزارتخانه از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شد.

در همین پیوند نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با روی کار آمدن علی اصغر مونسان در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد رشد قابل توجهی در این حوزه بودیم که شهرستان های آزادشهر و رامیان در استان گلستان نیز از این بابت منتفع شد.

علیرضا ابراهیمی با بیان اینکه توجه مونسان به حوزه گردشگری شهرها و روستاهای دورافتاده زیاد بوده است، افزود: مثلا افزایش زیرساخت های مورد نیاز در راستای جذب گردشگر در شرق گلستان قابل توجه بوده بطوریکه در آزادشهر دو هتل با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و در رامیان دو هتل با سرمایه گذاری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال و بهره برداری از یک متل با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال از جمله اقدمات صورت گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در همین راستا بهره برداری از ۲۰ واحد بومگردی توانست جهش رو به جلوی مناسبی را در حوزه گردشگری آزادشهر و رامیان ایجاد کند که از همین روی پس از شهرستان گرگان؛ این دو شهرستان با دارا بودن ۷ هتل دومین منطقه هتلینگ استان گلستان را دارا می باشد.

وی گفت: اطلاع دارم نظیر این اقدامات در اقصی نقاط شهرهای ایران طی دوره مدیریت دکتر مونسان انجام شده است از همین رو در رای گیری فردا به وزیر پیشنهادی وزارتخانه جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رای مثبت خواهم داد و اطمینان دارم قاطبه نمایندگان همین نگاه را خواهند داشت.

در همین زمینه نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی دو سال گذشته با مدیریت مونسان روند رو به جلو در حوزه های مربوطه داشته است.

قرجه طیار افزود: بنابراین نظرم نسبت به تصدی دکتر مونسان برای وزارتخانه جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مثبت است و این را در جلسه رای گیری فردا هم /سه شنبه/ بیان خواهم کرد.

به گزارش ایرنا رییس جمهور چند روز پیش محسن حاجی میرزایی و علی اصغر مونسان را به ترتیب برای تصدی مسئولیت وزارت آمورش و پرورش و وزارتخانه جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مجلس معرفی کرد و جلسه رای اعتماد نمایندگان فردا برگزار می شود.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، بعد از یک هفته از روزی که وزرا معرفی می شوند جلسه علنی مجلس برای رسیدگی و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.