رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز گلستان و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی آمادگی این دانشگاه را برای برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه خبرنگاران، روابط عمومی ها و مدیران استان با موضوع رسانه و در شاخه های مختلف اعلام کرد.

دکتر علی نجفی نژاد اظهار کرد: باوجود پیشرفت های حاصله هنوز کارکرد رسانه های مختلف برای بسیاری از افراد جامعه مشخص نیست که جا دارد با آموزش های مختلف شرایط تغییر کند.

فرماندار کردکوی هم با حضور در ایرنا گفت: در جریان سیل امسال رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش بسزایی در اطلاع رسانی داشتند و قدردان زحمات خبرنگاران هستیم.

ابراهیم قدمنان افزود: اطلاع رسانی بهنگام رسانه ها باعث شد مردم با هوشیاری و آمادگی بیشتر در همراهی تنگاتنگ با دستگاههای اجرایی از بروز آسیب سنگین به بخش های مختلف شهرستان کردکوی جلوگیری کنند.

رییس کل دادگستری گلستان هم با قدردانی از تعامل خبرگزاری ایرنا با مجموعه قضایی استان گفت: رسانه ها با ارتقای آگاهی و دانش عمومی در پشگیری از وقوع جرم نقش اساسی دارند و جا دارد در این زمینه کار هرچه بیشتری صورت گیرد.

هادی هاشمیان با بیان اینکه اطلاع رسانی صحیح و آگاهی بخشی در کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و کمتر شدن آسیب های اجتماعی موثر است، افزود: بخشی از پرونده های قضایی گلستان همچون پرهام که شاکیان زیادی دارد و جنبه ملی هم پیدا کرده است ناشی از دانش و اطلاع کم حقوقی مردم است که در این ارتباط رسانه ها می توانند خلاء موجود را پر کنند.

پرونده معروف به پرهام مربوط به شهرستان آزادشهر استان گلستان بیش از ۳۳ هزار صفحه در قالب ۲۶۰ جلد با بیش از سه هزار شاکی زیان دیده دارد.

در این دیدار دادستان عمومی و انقلاب گرگان هم با گرامیداشت روز خبرنگار و تبریک اعیاد پیش رو گفت: اعتمادسازی کاری سخت، حساس و ظریف است و خبرنگاران می توانند با توجه بیشتر به این مهم از روی گردانی عمومی به رسانه های بیگانه بکاهند.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی بیان داشت: چنانچه نتوانیم فضای اطلاع رسانی و اعتمادسازی را در جامعه نهادینه کنیم، مردم به سمت رسانه های بیگانه و معاند گرایش پیدا می کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان نیز با تقدیر از یکی از خبرنگاران ایرنا که اثر تصویری او با موضوع کم آبی در استان شایسته تقدیر و مقام کشوری شده است، گفت: در حوزه آب و فاضلاب روستایی استان نیازمند همراهی بیشتر رسانه ها هستیم بویژه اینکه بر خلاف باور رایج مردم کشور، این خطه شمالی از کمبود آب رنج می برد.

بهزاد هرمزی با بیان اینکه تنویر افکار عمومی در رعایت الگوی مصرف بهینه موثر است ارتباط بیشتر رسانه ها با دستگاه متبوعش به منظور ارایه خدمات بهتر به مردم را خواستار شد. 

همچنین محمد ولی روزبهان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز گرگان به اهمیت کار رسانه های ارتباط جمعی پرداخت و گفت: موفقیت خبرنگاران ایرنا در پوشش رویدادهای مهم و اینکه آثارشان در سطح ملی نه تنها دیده شده بلکه حائز رتبه و مقام هم شده است؛ جای قدردانی دارد. 

روزبهان با حضور در اتاق خبر ایرنا به همکاران شهید صارمی خداقوت گفت. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان نیز با حضور در ایرنا مرکز گرگان ضمن تبریک روز خبرنگار و اعیاد قربان و غدیر گفت: کارکرد خبر و اطلاع رسانی به نوعی آموزش و سوادآموزی است و از این منظر شغل خبرنگار همچون معلمی رسالت و جایگاه والایی دارد. 

دکتر محمدرضا مازندرانی اضافه کرد: شاید کار خبرنگاری تنوع میدانی داشته باشد اما به لحاظ سختی و حساسیت بویژه در حوادث و بحران ها از بسیاری مشاغل سخت تر و حساس تر است و حضورم در ایرنا به همین دلیل و برای تقدیر از زحمات تمام خبرنگاران استان گلستان بویژه عوامل ایرنا در صحنه های مختلف است. 

گفتنی است خبرنگاران ایرنا با مدیران یاد شده گفتگوهای مبسوطی در حوزه های مختلف کاری داشتند که به تناوب منتشر می شود. 

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ هجری شمسی تحت یک اداره کل زیرمجموعه وزارت امور خارجه وقت تاسیس شد و اکنون در دهه نهم فعالیت خود در ساختار شرکت مادر تخصصی دولتی فعالیت دارد و در سال ۱۳۸۹ با دستور رهبر معظم انقلاب از شمول دستگاههای ذیل اصل ۴۴ برای واگذاری به بخش خصوصی مستثنی شد. 

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی شهدای زیادی در طول دوران مختلف انقلاب اسلامی از جمله دفاع مقدس تقدیم میهن کرده است و سالروز شهادت محمود صارمی که به دست گروهک طالبان شهید شد؛ روز خبرنگار نام گرفته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.