استاندار گلستان با اشاره به سیل اوایل امسال در استان، گفت: باید تلاش کنیم اشتغال از دست رفته را بازگردانیم و همچنین اشتغال جدید را ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، هادی حق شناس در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال استان در سال 98 اظهار کرد: اگر ایجاد شغل کار سختی است اما دستگاه های اجرایی وظیفه دارند موانع ایجاد اشتغال را حذف و روند کار را تسریع کنند.

وی بیان کرد: بیشتر فعالیت استان در فصل بهار به مشکلات حاصل از سیل مربوط بود اما باید ضمن رفع مسایل سیل حرکت در مسیر ایجاد اشتغال و رونق تولید را تسریع کنیم.

حق شناس گفت: تلاش داریم در سال 98، 33 هزار شغل در سطح استان ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی باید بستر اشتغال را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنند و همچنین باید با جذب منابع ملی طرح های بزرگ و ملی را اجرا کنیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اجرای طرح کارورزی بستر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم کرده و این بهترین فرصت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است که دوره آموزشی شغلی مورد نظرشان را آموزش ببینند و کارفرمایان هم نیروی کار کورد نظرشان را از این طریق جذب کنند.

در چهار ماهه نخست امسال 110 قرارداد کارورزی بین واحد پذیرنده و کارورز منعقد شده است. سهم استان در سال جاری 792 کارورز پیش بینی شده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.