به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معنوی که روز پنجشنبه در آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد، تعدادی از فرماندهان و نیز پرسنل پایور و وظیفه ارتش، سپاه، بسیج، انتظامی و مرزبانی این شهرستان حضور داشتند.
قرائت قرآن توسط چند تن از پرسنل نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس و عطرافشانی گلزار شهیدان آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع) از برنامه های بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر در این شهرستان بود.
به گزارش ایرنا، آزادسازی خرمشهر با اجرای عملیات بیت المقدس در روز سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ عملی شد که از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود و به همین دلیل از آن روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.
شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم رسمی ایران نامگذاری کرده‌است.
شهرستان گنبدکاووس 350 هزار نفر جمعیت دارد و به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان، در ایام بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، 120 برنامه متنوع فرهنگی، ورزشی و بصیرتی از سوی این ناحیه تدوین شده و اجرا می شود.
سرهنگ رمضانعلی قاسم پور برگزاری 9 یادواره شهدا و 26 نشست بصیرتی و روشنگری، برپایی محفل انس با قرآن و کرسی های تلاوت این کتاب آسمانی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی، غبارروبی گلزار شهیدان، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگران، تجلیل از رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر و برپایی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح را از جمله این برنامه ها ذکر کرده است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.