به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا، مختار مهاجر اظهار داشت: پیش بینی می شود از 77 هزار هکتار سطح قابل برداشت کشتزارهای کلزا در گلستان نزدیک به 150 هزار تن دانه محصول تولید شود.
به گفته وی امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا 34 هزار و 398 ریال تعییین شده است.
کار برداشت کلزا در استان گلستان از 20 اردیبهشت ماه به طور رسمی آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان در این پیوند به ایرنا گفت: امسال برای خرید تضمینی کلزا در استان، 65 مرکز فعال شده و بیشتر محموله خرید این محصول از کشاورزان شهرستان های علی آباد، گرگان و کردکوی بود.
حمیدرضا علی محمدی گفت: امسال نرخ تضمینی خرید کلزا از سوی شورای اقتصاد با لحاظ افت دو درصد غیر مفید و 10 درصد رطوبت تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، زراعت کلزا به عنوان یک محصول راهبردی در راستای پایداری کشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشور است که نظارت در زمان داشت، مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز این محصول اهمیت زیادی دارد.
همچنین کشت کلزا ضمن مشارکت در تولید روغن خوراکی مورد نیاز کشور در داخل و تلاش برای بی نیازی از واردات این محصول، بهترین تناوب برای گندم و جو است که رعایت این امر علاوه بر افزایش تولید سال آینده، آفات، بیماری ها و علف های هرز را کاهش می دهد.
استان گلستان در تولید دانه روغنی کلزا 2 سال مداوم رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
سال زراعی گذشته کشاورزان گلستان 57 هزار هکتار کلزا کشت کردند که از این سطح 112 هزار و 500 تن محصول را برداشت و به صورت تضمینی به دولت فروختند.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.