سیدعبدالله حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت کلزا از امروز در 4255 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آزادشهر آغاز شده و بر اساس پیش بینی های کارشناسان مقدار 9360 تن از این محصول امسال تولید می شود
وی افزود: در همین رابطه سه مرکز خرید در شهرهای آزادشهر، نوده خاندوز و نگین شهر با حجم 85 هزار تن تعیین شده و برای رفاه حال کشاورزان ایجاد یک مرکز دیگر نیز درحال بررسی می باشد.
مدیرجهاد کشاورزی آزادشهر با اشاره به اینکه کشاورزان در سال جاری کشت کلزا را بیشتر مدنظر قرار دادنده اند، گفت: در سال گذشته زراعی 2972 هکتار از اراضی کشاورزی آزادشهر به کشت کلزا اختصاص یافته بود که 7144 تن نیز برداشت شد.
وی به خرید تضمینی این محصول از سوی دولت اشاره کرد و گفت: امسال قیمت تضمینی تعیین شده از سوی دولت به قیمت 34390 ریال به ازای هر کیلو گرم دانه روغنی کلزا است.
حسینی بیان کرد: در سال جاری 11900 هکتار از اراضی کشاورزی آزادشهر به کشت گندم اختصاص یافته است که پیش بینی می شود 47600 تن از این محصول برداشت و سه مرکز خرید نیز برای تحویل آن از کشاورزان درنظر گرفته شده است.
وی گفت: سطح زیرکشت گندم در سال گذشته 14790 هکتار و برداشت محصول 50200 تن بود که در مقایسه با سال جاری شاهد کاهش 20 درصدی در سطح زیر کشت گندم و پیس بینی کاهش پنج درصدی تولید این محصول نسبت به سال گذشته هستیم.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 95 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و 30 هزارهکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.