به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر بیانی عصر دوشنبه در همایش دهیاران شهرستان کلاله با بیان اینکه احساس امنیت از نیازهای اساسی مردم است، افزود: دهیاران در جهت تامین امنیت و آرامش روستاییان مشارکت و همکاری لازم را با دستگاه های مرتبط داشته باشند.
فرماندار کلاله به پتانسیل ها و ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: دهیاران با مدیریت و برنامه ریزی اصولی و کارآمد و نیز با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجو، در راستای توسعه و عمران روستاهای تحت مسئولیت خود تلاش لازم را باید داشته باشند.
بیانی با اشاره به اینکه کلاله از مراکز مهم تولید غلات، دانه های روغنی و محصولات دامی است، ادامه داد: برخی روستاییان به منظور کشت دوم پس از برداشت محصول گندم و جو، با به آتش کشیدن بقایای گیاهی و سرایت حریق به سایر مزارع و منابع طبیعی، هر ساله ضررهای جبران ناپذیری را تحمیل می کنند.
فرماندار کلاله از تصویب قانون هوای پاک در مجلس خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این قانون به آتش کشیدن بقایای گیاهی مزارع پس از برداشت محصول ممنوع بوده و با متخلفانی که بوسیله حریق آسیب های جبران ناپذیری را به خاک زراعی، منابع طبیعی و مزارع آماده برداشت محصول وارد می کنند، برخورد می شود.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کلاله افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، چهار اکیپ متشکل از نیروی انتظامی، محیط زیست، جهادکشاورزی ومدیریت بحران به منظور مقابله با هرگونه تخلف و آتش سوزی تشکیل شده و در مناطق مختلف این شهرستان به گشت زنی و نظارت مشغول خواهند شد.
وی از دهیاران این شهرستان خواست ضمن اطلاع رسانی پیرامون تصویب قانون هوای پاک و منع آتش زدن بقایای گیاهی مزارع، با گروههای گشت یاد شده همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار کلاله در پایان به سئوال های مطرح شده از سوی چند تن از دهیاران این شهرستان پاسخ داد.
در این همایش مدیر جهاد کشاورزی کلاله نیز با بیان اینکه 310 دستگاه کمباین در این شهرستان آماده برداشت محصول گندم، جو و کلزا شده اند، اعلام کرد: از سوی کمیته برداشت محصولات کشاورزی کلاله ، میزان تعرفه کمباین ها برای برداشت محصول گندم، جو و کلزا تعیین و ابلاغ شده است.
علی علیزاده افزود: دهیاران ضمن همکاری نزدیک با گروه های نظارت بر برداشت محصولات زراعی، برای رعایت نرخ و تعرفه تعیین شده نظارت داشته باشند.
وی اظهار داشت: دهیاران ضمن نظارت برکم و کیف برداشت محصولات زراعی، از فعالیت کمباین هایی که به هنگام برداشت محصول بیش از حد معقول ریزش دانه داشته باشند، جلوگیری نمایند.
مدیرجهاد کشاورزی کلاله در ادامه به مزایای کشت گلخانه ای محصولات اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود آب و محدودیت هایی که در مصرف آن داریم توسعه کشت گلخانه ای در این شهرستان اجتناب ناپذیر است.
علیزاده با بیان اینکه اولویت اول و اساسی جهادکشاورزی کشت گلخانه ای محصولات زراعی است ، ادامه داد: افزایش تولید و کاهش قابل توجه در مصرف آب از مزایای کشت گلخانه ای است .
117 دهیاری درشهرستان 130 هزار نفری کلاله در شرق استان گلستان فعالیت دارند.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.