به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور فرشاد روز چهارشنبه درحاشیه جلسه شورای کشاورزی این شهرستان به خبرنگاران اظهار داشت: این میزان بارش در مقایسه با دوره بلندمدت 25 ساله در گنبدکاووس نیز 75 درصد افزایش نشان می دهد.
وی به مقدار بارش ها در منطقه مرزی اینچه برون گنبدکاووس اشاره نکرد اما گفت: میزان بارش های این منطقه در بازه زمانی اشاره شده نسبت به سال قبل 74 درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت نیز 35 درصد افزایش داشته است.
فرشاد اضافه کرد: براساس الگوهای پیش یابی هواشناسی و تا پایان اردیبهشت امسال در منطقه گنبدکاووس بارش های پراکنده بین چهار تا پنج میلی متر خواهیم داشت که وضعیتی نرمال است.
وی تصریح کرد: از نظر دمایی نیز از امروز تا ظهر جمعه افزایش دما تا 37 درجه را شاهد خواهیم بود و از بعداز ظهر جمعه با افزایش ابر که تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد، احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.
رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس ادامه داد: دمای فعلی هوای گنبدکاووس 33 درجه سانتیگراد است که فردا (پنجشنبه) به 36 افزایش یافته و روز جمعه به 31 درصد می رسد.
وی گفت: دمای هوا در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز حداکثر نیز به 28 درجه می رسد و این دما در ساعت خنک شبانه روز بین 16 تا 18 درجه خواهد بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.