به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مسابقات که انتخابی تیم ملی بزرگسالان نیز می باشد، 2 تیم از گلستان، 3 تیم از آذربایجان شرقی، 2 تیم از مرکزی، 2 تیم از سیستان و بلوچستان و از کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان و کرمان هر کدام یک تیم حضور دارند.
13 تیم شرکت کننده دراین مسابقات در چهار گروه که یک گروه آن چهار تیمی و بقیه سه تیمی می باشند، تقسیم شدند که پس از بازی های دور مقدماتی از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود می کنند.
بر اساس اعلام کمیته برگزاری مسابقات در گروه A تیم های گلستان الف، کرمان و آذربایجان شرقی ج، در گروه B تیم های مرکزی الف، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی الف و گلستان ب، در گروه C تیم های سیستان و بلوچستان الف، مرکزی ب و همدان و در گروه D تیم های کرمانشاه، سیستان و بلوچستان ب و آذربایجان شرقی ب حضور دارند.
رییس کمیته سپک تاکرا استان گلستان نیز درخصوص این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: مسابقات از صبح امروز با دیدار تیم های گلستان الف و کرمان آغاز شده و تعداد بازیکنان هر تیم سه نفر می باشد.
جواد آجودانی افزود: در کنار مسابقات قهرمانی زیر 23 سال کشور که تا 13 اردیبهشت ادامه دارد، مسابقات لیگ سپک تاکرا بزرگسالان (آقایان) با حضور تیم هایی از استان های گلستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، همدان و گیلان نیز برگزار می شود تا قهرمان لیگ امسال مشخص شود.
وی گفت: در مسابقات لیگ نیز هم اکنون بازی دو تیم گلستان و کرمانشاه درحال انجام است.
به گفته آجودانی، هم اکنون افزون بر 100 نفر ورزشکار آقا و خانم به صورت سازماندهی شده در رشته سپک تاکرا در استان گلستان فعالیت دارند که بیشتر آنها بالاخص خانم ها از شهر گنبدکاووس هستند.
به گزارش ایرنا، سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود؛ این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.
درحال حاضر در کل دنیا 3 نوع سپک تاکرا انجام می‌شود که شامل هوپ تاکرا، دبل تاکرا و سپک تاکرای ساحلی است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و در رشته سپک تاکرا در دو بخش خانم ها و آقایان چندین ملی پوش دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.