غلامعلی هلاکو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در این طرح همه اطلاعات اسب از جمله ویژگی ژنتیکی، نام مالک، تاریخ تولد، نوع نژاد و مانند آن ثبت شده و در زمان ضرورت مورد استفاده قرار میگیرد.
میکروچیپ به اندازه یک دانه برنج بوده و عاری از هر گونه منبع الکتریکی است که در زیر پوست جاندار کاشته می شود.
هر میکروچیپ دارای یک کد اختصاصی غیر قابل تغییر و یا جایگزینی است که در تمام مراحل حیات جاندار به عنوان عامل دقیق شناسایی استفاده می شود.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان همچنین گفت: شناسنامه دار کردن اسبها ،صاحبان آن ها را از منفعت اقتصادی ناشی از هویت دار و شناسنامه دار شدن اسبها بهره مند خواهد کرد.
وی به ظرفیت پرورش اسب در گلستان و نقش آن در تولید ثروت اشاره کرد و بر لزوم حمایت از تداوم و رونق بیشتر آن تاکید کرد.
مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: پرورش اسب در این استان به عنوان یک صنعت درون زا با کمترین وابستگی به خارج از کشور دارای ظرفیت فراوان برای ایجاد شغل و ثروت آفرینی برای ساکنان منطقه است.
هلاکو میزبانی جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن ایران در روستای صوفیان شهرستان کلاله در چهارشنبه هفته جاری را یکی از طرح های حمایت از رونق صنعت پرورش اسب در استان برشمرد.
وی اضافه کرد: امسال در این جشنواره پرورش دهندگان اسب 10 استان شامل تهران، سمنان، گیلان، قم، البرز، کرمان، خراسان شمالی، گلستان، خراسان جنوبی و یزد با 191 راس اسب شرکت دارند.
به گفته وی در حاشیه برپایی این جشنواره، نشست محققان، پژوهشگران و دانشجویان در بررسی آخرین یافته های علمی پرورش اسب برگزار می شود.
پرورش اسب در بین قوم ترکمن ساکن گلستان از رونق خاصی برخوردار است.
اسب ترکمن بیشتر در استان گلستان پرورش داده می شود، این گونه بدنی کشیده و لاغر دارد و شکم آنها بر خلاف بسیاری از نژادهای دیگر اسب ها تخت است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.