به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال الدین نظرنژاد روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته سلامت ( 1 تا 7 اردیبهشت) و نواختن زنگ این هفته در یکی از مدارس گنبدکاووس افزود: امسال هفته سلامت با شعار 'مراقبت های بهداشتی اولیه راهی به سوی پوشش همگانی' و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری با موضوع سلامت در تمامی مدارس این شهرستان گرامی داشته می شود.
وی در این مراسم که در دبستان دخترانه 'بیک زاده' شهر گنبدکاووس برگزار شد، با تاکید برضرورت رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از بیماری ها توسط دانش آموزان، از توزیع 300 بسته بهداشتی بین دانش آموزان دبستان بیک زاده که 88 نفر آنان سیل زده هستند، خبر داد و گفت: علاوه بر بسته های بهداشتی، 30 جعبه کمک های اولیه دیگر نیز بین دانش آموزان سیل زده این شهرستان توزیع شده است.
نظرنژاد اضافه کرد: در مجموع، یک هزار دانش آموز گنبدکاووس براثر بارش های شدید روزهای پایانی سال 97 و آبگرفتگی و جاری شدن سیل اوایل امسال در نقاط شهری و روستایی دچار خسارت شدند که به 500 نفر آنان که کتاب های درسی شان آسیب دیده بود، کتاب های جدید اهدا شد.
وی تصریح کرد: اخیرا یکی از بانک های بخش خصوصی (بانک آینده) تعداد 48 هزار بسته نوشت افزار برای توزیع بین تمامی دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهرستان اختصاص داده که کار توزیع آن آغاز شده است.
به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این مراسم با اشاره به شعار امسال هفته سلامت، توجه به تغذیه سالم، مسواک زدن بعد از غذا و بویژه قبل از خواب و ورزش کردن را از نکات مهم در تحقق شعار هفته سلامت ازسوی جامعه دانش آموزی دانست و بر آن تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، سیدصالح رفعتی، معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم با اشاره به جمعیت بالای دانش آموزی، این قشر را بهترین ظرفیت برای فعالیت های فرهنگی حوزه سلامت دانست.
معصومه پارسا، کارشناس مسئول سلامت مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته سلامت در تمامی مدارس برنامه های فرهنگی و هنری با موضوع سلامت از جمله برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، کتاب و نقاشی برپا و برای دانش آموزان و اولیای آنان کارگاه های آموزشی برگزار می شود.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق گلستان افزون بر 73 هزار دانش آموز از ابتدایی تا متوسطه دوم و حدود پنج هزار فرهنگی شاغل دارد.
1860/3039
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.