به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در همایش بررسی بهداشت و سلامت خانواده در سیل گلستان در گرگان، اظهار داشت: توانمندی نهادها، جوامع مدنی و سمن ها در این سیل به خوبی مشاهده شد که باید ضمن حمایت و تقویت این بخش ها زمینه ورود، رصد و نقد آنها به منظور توسعه فعالیت ها فراهم شود چون در این بحران سازمان های مردم نهاد جلوتر از دولت بودند.
وی با بیان اینکه اکوسیستم سد محکمی در برابر خسارت سیل به شمار می رود، گفت: برای حفظ اکوسیستم در حوزه محیط زیست، آب، خاک، جنگل، دریا و کوه باید برنامه ریزی شود و بهره گیری از این بخش ها نقش موثری در کاهش آسیب های ناشی از سیل دارد.
ابتکار افزود: کشور در برابر وقایع شدید آب و هوایی قرار دارد که باعث چالش توان و قدرت مدیریتی شده و اگر سیاست، برنامه ریزی و آمادگی لازم فراهم نشود، در برابر خطرات ناشی از آن آسیب پذیر می شویم.
*تدوین سند ارتقای زنان و خانواده
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت که سند ارتقای زنان و خانواده تدوین شده و باید در شورای برنامه ریزی هر استان تایید شود.
وی افزود: این اقدام به بازسازی و بازگشت شرایط عادی زندگی در کنار تحقق عدالت جنسیتی و ارتقای جایگاه زنان کمک خواهد کرد.
ابتکار اضافه کرد: باید تلاش شود بازسازی و زمینه بازگشت به زندگی عادی فراهم شده و مشکلات با برنامه ریزی و سیاست گذاری دولت به حداقل برسد.
وی با تاکید بر توجه به بهداشت زنان و خانواده، یادآور شد: بعد از فروکش کردن آب و سیلاب آسیب پذیری بیشتر می شود و نیازمند توجه بیشتر در حوزه بیماری ها و رفع مشکلات بهداشتی خواهیم بود.
* بازسازی کارگاه های تولیدی مناطق سیل زده
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از بازسازی کارگاه های اشتغالزا در مناطق سیل زده نیز خبر داد و گفت: سیل آسیب زیادی به این بخش ها وارد کرد.
وی با اشاره به این که توان افزایی از بخش های مهم بعد از حوادث است، افزود: در این زمینه نشست های منطقه ای به ویژه در خراسان رضوی با رویکرد سیل گلستان به زودی برگزار خواهد شد.
ابتکار ادامه داد: ما نیز تا آخرین لحظه رفع مشکلات، بازگشت به زندگی عادی سیل زدگان و تامین معیشت در کنار مردم و سمن ها خواهیم بود.
*آمادگی احیای صندوق اعتباری خرد بانوان
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین گفت که آمادگی احیای صندوق اعتباری خرد بانوان در مناطق روستایی را داریم.
وی بر حمایت از زنان روستایی در راستای تولید و استاندارد سازی محصولات ارگانیک نیز تاکید کرد.
ابتکار در خصوص بازسازی اجتماعی و روانی جامعه بانوان نیز افزود: در این حوزه طرح های خاص داشتیم که از جمله گفت و گوی ملی خانواده بوده که مرحله نخست آن اجرایی شد و مرحله دوم نیز در حال انجام است.
وی گفت: این طرح می تواند به مشکلات بعداز حوادث مختلف همچون سیل کمک کند.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز سه شنبه به گلستان سفر کرد و از مناطق سیل زده آق قلا و گمیشان دیدن کرد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.