به گزارش چهارشنبه ایرنا؛ میرمحمد غراوی در نشست مشترک با جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تقدیر از تصویربرداری هوایی صورت گرفته از مناطق سیل زده افزود: یکی از راه های مورد توجه ایجاد کانال انحرافی از سد گلستان به سمت کال شور است که بتوان آب را از کانال محیط بانی به دریا منتقل کرد.
وی با اشاره به اهمیت خروج آب از منازل سیل زدگان گلستان، گفت: تلاش می شود تا ضمن جلوگیری از ورود دوباره آب به شهرها و روستاها، با استفاده از پمپ های قدرتمند آب موجود در منازل و معابر را تخلیه کرد.
***
ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گلستان گفت: ترمیم سیل بند رودخانه قره سوی قدیم در روستای تپه اسلام توسط نیروهای تحت امر این استان در دست انجام است.
به گفته سرتیپ دوم ستاد محمد غفاری این کار به درخواست و اعلام نیاز فرماندار شهرستان بندر ترکمن به منظور جلوگیری از خرابی روستاهای پایین دست انجام شد.
وی ادامه داد: با توجه به فروکش کردن آب مناطق بالادست و سرازیر شدن آن به رودخانه قره سو حجم و سرعت آب افزایش یافته که با اعزام به موقع سربازان و تکاوران و غواصان تیپ 65 به محل با تلاش 48 ساعته شبانه روزی توانستند سیل بند رودخانه را با بیل مکانیکی و کیسه های خاک ترمیم و از خسارت به روستاهای شهرستان بندرترکمن جلو گیری کنند.
***
محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه با صدور دستور دو تخصیص جداگانه مجوز پرداخت 2396.5 ریال به خسارت دیدگان بخش کشاورزی از سیل اخیر در استان های گلستان و مازندران را صادر و ابلاغ کرد.
این دستورات در پی مصوبه 11 فروردین 98 هیات وزیران صادر شده و بر اساس آن بابت هر هکتار زراعت تا 20 میلیون ریال، هر هکتار باغ تا 50 میلیون ریال، هر واحد دامداری تا 50 میلیون ریال، هر راس دام سبک تا پنج میلیون ریال، هر راس دام سنگین تا 30 میلیون ریال، هر کلنی زنبور عسل تا یک میلیون ریال و هر هکتار آبزی ‌پروری تا 50 میلیون ریال به خسارت‌ دیدگان سیل اخیر در استان ‌های گلستان و مازندران پرداخت خواهد شد.
در این مرحله از تخصیص صادر شده سهم استان گلستان 1606.5 میلیارد ریال و سهم مازندران 790 میلیارد ریال خواهد بود.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.