رامین آذری امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در مجموع 40 هکتار از زمین فرودگاه گرگان سوم فروردین 98 به زیر آب رفت که با خاکریزهای ایجاد شده و کانال هایی که از قبل حفر شده بود، از ورود آب به سطوح پروازی جلوگیری شد.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه پس از اخطاریه هواشناسی و نیز کارهای عمرانی و اجرایی که در طول روزهای بارندگی و سیلاب انجام شد؛ نه تنها خسارت به فرودگاه گرگان را تا حد زیادی کاهش داد بلکه مجموعه پروازی را در مدار خدمت رسانی پایدار نگهداشت.
وی ادامه داد: با این وجود در برخی نقاط فرودگاه گرگان همچنان با آبگرفتگی مواجهیم اما در سیستم های پروازی و هدایت خلبانان مشکلی ایجاد نمی کند.
مدیرکل فرودگاههای گلستان یادآور شد: پس از به زیر آب رفتن برخی از دستگاه ها مانند چراغ های هدایت تقرب دقیق به طول 900 متر همه آنها را خاموش و از مدار خارج کردیم.
آذری گفت: امروز پس از چک اولیه و اطمینان دقیق از آسیب ندیدن این چراغ ها و سایر دستگاه ها، آنها را وارد مدار کردیم و در مجموع با توجه به اقدامات پیشگیری کمترین آسیب به بخش فرودگاهی گرگان وارد شده است.
وی افزود: برخی از جاده های دسترسی به اطراف فرودگاه گرگان همچنان در زیر آب است و پیش بینی می شود خسارت های جدید در حد تخریب آن و مواردی از این قبیل باشد.
وی در خصوص عملیات های پروازی انجام شده از زمان وقوع سیلاب در استان گلستان تا 16 فروردین گفت: در این مدت 981 پرواز امدادی و 22 پرواز ویژه مقامات ارشد کشوری و لشگری و سه پرواز باری ویژه حمل دستگاههای لایروب و تجهیزات نظامی ارتش در فرودگاه گرگان انجام شد.
وی تصریح کرد: در این مدت 16 فروند بالگرد از هفت ارگان دولتی و نظامی از طریق فرودگاه بین المللی گرگان کار امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان را انجام دادند.
مدیر کل فرودگاه های گلستان گفت: همزمان با انجام این عملیات ها 158 پرواز مسافری در فرودگاه بین المللی گرگان مسافران نوروزی را جابجا کردند.
آذری یادآور شد: عملیات ها و پروازهای انجام شده فرودگاه گرگان در 20 روز گذشته نشان می دهد که با توجه به قرار داشتن محدوده پرواز در شرایط بحران؛ تمامی بخش ها و کارکنان فرودگاههای گلستان به صورت عملیاتی فعال بوده و ماموریت های خود را بخوبی انجام داده اند.
استان گلستان دو فرودگاه در کلاله و گرگان دارد.
3014/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.