به گزارش خبرنگار ایرنا، سرلشگر محمدعلی جعفری امروز شنبه پس از سرکشی از مناطق سیل زده گلستان به خبرنگاران اظهار داشت: بسته بودن کانال های انتقال آب و جمع شدن رسوبات در رودخانه ها، موجب خروج آب به دشت و مناطق مسکونی شده و خسارت های زیادی را به مردم تحمیل کرد.
وی بیان کرد: انفجار ریل در آق قلا اگر چه موجب هدایت آب به سمت گمیشان شد اما بخش زیادی از مشکل مردم آق قلا را کاهش داد و خطر ورود خسارت بیشتر به این شهر را رفع کرد.
سرلشگر جعفری گفت: برای کمک به رفع مشکل آب گرفتگی، تقسیم کار مناسبی صورت گرفته و هر 7 نقطه مرکزی در قره سو، گرگان رود و کانال هایی که از گمیشان خارج می شود، نیروها و فرماندهانی منصوب شدند.
فرمانده کل سپاه افزود: سپاه امکانات خود را برای رفع آسیب دیدگی و سیل زدگی به گلستان آورده اما این تجهیزات کم است و در صورت ورود امکانات سایر دستگاه ها، این کار با سرعت بیشتر انجام می شود.
وی گفت: سپاه در حال کمک به رفع مشکل آبگرفتگی شهرهای گلستان است و اگر دستگاه های دولتی به اندازه نیروهای مردمی و نظامی پای کار بیایند سرعت تخلیه آب بیشتر می شود.
سرلشگر جعفری ادامه داد: حجم ورودی آب به مناطق سیل زده در کنار برفاب های به راه افتاده در این مسیر بیشتر از ظرفیت کانال ها و رودخانه ها برای هدایت آب است که سپاه با همه امکانات لجستیکی و فنی و مهندسی برای تخلیه آب شهرها و سکونتگاه های گلستان تلاش می کند.
وی گفت: مطابق برنامه، امروز هم در چند نقطه با انفجار چند شکاف در خط آهن برای باز شدن مسیر حرکت آب ایجاد می شود که با انجام آن سرعت تخلیه روان آبها بیشتر خواهد شد.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: باز کردن این مسیرها تنها راه خروج آب از مناطق سیل گرفته گلستان است که امیدواریم دیگر به ما تهمت انجام کارهای بیهوده برای هدایت آب از سمتی به سمت دیگر نزنند.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.