به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار داشت: از ابتدای وقوع سیلاب، گروه های مردمی، دولتی، بسیج، سپاه و ارتش در حال امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان بوده و نمونه کاملی از نوع دوستی و وظیفه شناسی را به نمایش گذاشتند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اهالی گمیشان و خواجه نفس هم اتحاد شگفت انگیز خود را در این سیل نشان دادند و با اجرای طرح سیل بند با کیسه های شنی، مانع از ورود آب به شهرهای خود شدند.
امام جمعه گرگان ادامه داد: حجم آب وارد شده به شهرهای گمیشان و آق قلا به اندازه ای است که شاید تخلیه کامل آن ماه ها به طول بینجامد و در این شرایط، تداوم کمک به مردم آسیب دیده از سیل این شهرها ضروری است.
آیت الله نورمفیدی با تقدیر و تشکر از پیام تسلی بخش و راهبردی مقام معظم رهبری، حمایت و همراهی مراجع عظام تقلید، حوزه های علیمه، شخصیت ها، مسوولان و مردم همه استان های کشور گفت: در این مدت برخی مسوولان وعده هایی به سیل زدگان دادند که امیدواریم این قول ها در زمانی کوتاه عملی شود.
نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: یکی از مهمترین تصمیماتی که در این رابطه باید گرفته شود، اجرای طرح های پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار سیل در گلستان است.
امام جمعه گرگان افزود: شاید در چند سال آینده هیچ اتفاق مشابهی در گلستان نیفتد اما نباید باعث شود از تلاش برای رفع عوامل بروز این حادثه خودداری گردد .
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: لایروبی گرگانرود و دیگر روخانه های بزرگ استان و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه، از جمله راهکارهای جلوگیری از تکرار دوباره سیل در گلستان است.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مطابق اعلام هواشناسی، بارندگی اخیر گلستان در 70 سال اخیر بی سابقه بود اما برنامه دقیق و کارشناسانه برای مهار حجم آب ناشی از این بارش می توانست از وقوع خسارت جلوگیری کند.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.