به گزارش خبرنگار ایرنا، کرمعلی قندالی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سکونتگاه های عشایر شهرستان مراوه تپه در منتهی الیه شمال شرق گلستان، افزود: این میزان خسارت براساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی کارشناسان، به دام، زیرساخت های مرتبط با امور دامپروری و زندگی عشایر وارد شده است.
وی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله به عشایرخسارت دیده از سیل و طوفان در استان گلستان خبرداد و گفت: منابع این اعتبار در هیات دولت مشخص و پرداخت آن به عشایر تصویب شده است.
به گفته رییس سازمان امور عشایری کشور، این تسهیلات در بخش های دام ، تامین و تجهیز لوازم زندگی و زیرساخت های امور عشایری با ضمانت زنجیره ای در اختیار عشایر قرار می گیرد.
قندالی از اقدام برای جمع بندی و تنظیم مستندات خسارات وارده به عشایر برای ارائه به دولت خبر داد و گفت: با توجه به نوع زندگی عشایر، حوادث طبیعی مختلف آنان را تهدید می کند که به منظور پیشگیری از این تهدیدات، عشایر نیاز به خانه و سرپناه مطمئن دارند.
وی ادامه داد: براین اساس لازم است سازمان های منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست مجوز لازم را برای احداث محل زندگی وجایگاه دام به عشایر ذیحق بدهند.
رئیس سازمان امور عشایری کشور اعلام کرد: با همکاری مجموعه جهادکشاورزی و فراکسیون امور عشایری در نظر داریم طرحی را به مجلس ارائه کنیم که با تصویب آن،اطراق گاه های عشایر را همراه با زیرساخت های لازم به صورت قانونی ساماندهی کنیم.
دراستان گلستان یک هزار و 978 خانوار عشایر کرد از استان های خراسان شمالی و رضوی و یک هزار و 556خانوار عشایر بومی ترکمن ایام قشلاق خودرا می گذرانند.
شهرستان مرزی مراوه تپه با بیش از 62هزار نفر جمعیت درمنتهی الیه شمال شرقی استان گلستان واقع است.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.