به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمد ولی روزبهان در نشست کمیته مدیریت بحران این سازمان اظهار داشت: از زمان وقوع سیل و آبگرفتگی در استان، ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت مکرر موضوع را پیگیری و دستور ویژه نیز صادر کرده است.
وی با بیان این که گزارش خسارت احتمالی به صورت برآوردی طبق اطلاعات دستگاه های مسوول تهیه و برای اقدام بعدی و طرح در هیات دولت ارسال شده است، افزود: گزارش نهایی بعد از بررسی های میدانی و اطلاعات دستگاههای اجرایی، توسط مدیریت بحران شهرستان های سیل زده و دفتر مدیریت بحران استانداری تهیه و برای سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات دولت ارسال می شود.
بارش شدید باران 28 و 29 اسفند 97 در گلستان باعث سر ریز شدن سد گلستان در گنبدکاووس، سد بوستان در کلاله و سد وشمگیر در آق قلا شد که به دنبال آن سیل از شرق استان آغاز و با طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان بخش های وسیعی از شمال و غرب گلستان را نیز به زیر آب برد.
برای مقایسه میزان بارندگی اخیر در گلستان باید گفت که میانگین بارندگی سالانه استان 450 میلیمتر است ،اما با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 315 میلیمتر باران در کمتر از دو روز بارید ضمن اینکه ارتفاع برف در مناطق کوهستانی منطقه به 1.5 متر رسید.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.