به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، در پی وقوع سیل ویرانگر گلستان و آسیب‌های جدی به ساکنان این استان در ایام تعطیلات نوروز 98؛ دانش‌آموزان جهادگر این استان با حضور در مناطق سیل‌زده و کمک به رفع نیازهای فوری اقشار آسیب دیده، به سهم خود تلاش کردند نقشی در رفع غم و اندوه مردم سیل زده داشته باشند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گلستان با اعلام این خبر گفت: دانش آموزان عضو این انجمن بعد از وقوع سیل در استان به صورت خودجوش اعلام آمادگی کردند و برای کمک به مردم سر از پا نمی‌شناختند.
سید علی‌نقی حسینی اظهار داشت: دانش‌آموزان انجمن اسلامی استان گلستان در قالب طرح اردویی و به صورت داوطلبانه پنجم فروردین در روستای محمدآباد و امیرآباد (بخش آق قلا) حضور یافته و همپای روستاییان، در امدادرسانی و کمک به مردم این مناطق سهیم شدند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایام نوروز بازه زمانی مطلوب دانش‌آموزان برای حضور در اردوی جهادی و خدمات رسانی است، دانش‌آموزان دختر در قالب سه گروه در محل اسکان مردم سیل‌زده حاضر شدند و با فعالیت‌های مهارت‌آموزی در بخش بزرگسالان و پرستاری و انجام بازی‌های فکری برای کودکان به خدمت‌رسانی در این منطقه سیل‌زده پرداختند.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گلستان یادآورشد: در روزهای آینده فعالیت دانش‌آموزان گلستانی در کمک رسانی بیشتر خواهد شد و خانه‌های افراد کهنسالی که توانایی رفع خسارت و آثار سیل را ندارند، لایروبی و پس از مساعد شدن شرایط جوی زمین‌های کشاورزی آنها برای آبیاری و کشت آماده می‌شود.
حسینی یادآورشد: پس از وقوع سیل در گلستان، بسیاری از منازل روستایی تخریب شد و خسارت‌های مالی قابل ‌توجهی به اهالی روستاهای این استان وارد کرد که بی‌تردید در این شرایط، حضور امدادگرانی که نیازهای روحی و فکری آسیب‌دیدگان را اندکی رفع کنند، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان برای روستاییان این مناطق انجام داد.
وی از جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به منظور کمک به سیل‌زدگان خبر داد و تصریح کرد: دانش آموزان با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی از جمله (پتو، کنسروهای خوراکی و اسباب بازی) و توزیع آن میان مردم سیل‌زده، خدمت رسانی کردند.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.