محمود سالاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخش عمده این خسارات به کشاورزی شهرستان مربوط است که طبق برآوردهای اولیه 520 میلیارد ریال خسارت به این بخش وارد شده است.
وی با تشریح جزییات خسارات سیلاب در رامیان، گفت: بخش راه و ابنیه 55 میلیارد ریال و بخش مسکن شهرستان نیز به مقدار 50 میلیارد دچار خسارت شده و علاوه بر آن بخش های زیرساختی همچون آب، برق و ارتباطات نیز خسارات متحمل شده اند که برآورد دقیقتر آنها در حال انجام است.
فرماندار رامیان خاطرنشان کرد: فعالیت های پیشگیرانه نظیر لایروبی بستر رودخانه و نقاط حساس به همراه تقویت ابنیه فنی شهرستان در تابستان سال گذشته انجام شده بود و با توجه به این موضوع، شاهد بروز کمترین خسارت با توجه به حجم آب بسیار زیادی که در این منطقه جاری شده بود، هستیم.
وی افزود: لایروبی 10 کیلومتر از مسیر رودخانه در اوایل سال گذشته که با مشاهدات میدانی از حساسیت بالایی برخوردار بود، از بروز حوادث ناگواری جلوگیری کرد.
وی گفت: هم اکنون به دلیل بارش بسیار و سست شدن زمین های کوهستانی منطقه، روستای قورچای در خطر رانش قرار دارد که در تلاش هستیم با مدیریت درست و اقدام بموقع، این خطر را رفع کنیم.
فرماندار رامیان خاطرنشان کرد: در اولین لحظات بروز سیلاب مدیران شهرستان با تمام توان در صحنه حاضر شدند که جای تقدیر دارد.
شهرستان رامیان با 85 هزار نفر جمعیت در شرق گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.