به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان، عاشورمحمد مرگان پور اظهار داشت: تاکنون 29.2 کیلومتر خط انتقال، 3 حلقه چاه، 17 دهنه چشمه، 74.5 کیلومتر شبکه توزیع، 12 هزار و 500 انشعاب و 46 دستگاه تاسیسات برقی شبکه انتقال آب در روستاهای استان آسیب دیده و احتمال افزایش خسارت ها وجود دارد.
وی بیان کرد: اجرای خط انتقال و شبکه توزیع موقت، تعمیر و تعویض تابلوهای برق، پمپ و تاسیسات الکترونیکی، شستشو و گندزدایی مخازن ذخیره و خطوط انتقال از جمله اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان پس از وقوع سیل در روستاهای استان بود.
مرگان پور افزود: تاکنون 14هزار و 415 آب بسته بندی از آبفای تهران، مشهد و خراسان رضوی برای توزیع در مناطق سیل زده روستایی به گلستان ارسال شده و 25 دستگاه تانکر آبرسانی سیار نیز در حال خدمت رسانی به روستاهای استان است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان ادامه داد: هم اینک مشکل 14 روستا در شهرستان های مینودشت و کلاله به دلیل تخریب راه، خطوط، منابع تامین و نیز قطع برق و آب گرفتگی تاسیسات پابرجاست و ساکنان این مناطق به آب لوله کشی دسترسی ندارند.
وی از فعالیت 14 تیم عملیاتی برای خدمت رسانی در حوزه آبرسانی روستاها خبر داد و گفت: بیل‌های مکانیکی این دستگاه نیز برای امدادرسانی در اختیار مردم و نهادهای خدماتی قرار گرفته است.
مرگان پور بیان کرد: در راستای کنترل کیفیت آب شرب مناطق آسیب دیده، یک دستگاه آزمایشگاه سیار، کیفیت منابع آن روستاییان سیل زده را به طور مستمر پایش می کند.
وقوع سیل اخیر منجر به قطع آب 375 روستای تحت پوشش در 14 شهرستان مراوه تپه، کلاله، گالیکش، مینودشت، گنبدکاووس، آزادشهر، علی آباد کتول، رامیان، گرگان، آق قلا، گمیشان، بندرترکمن، کردکوی و بندرگز شد که هم اینک این تعداد به 14 روستا کاهش یافته است.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.